Има много примери за българи, които днес вярват в просветата – Георги Господинов, Здравка Евтимова, учителят Тео и още хиляди учители, които се борят за науката. Разбира се, има и една друга България, в която просветата и културата на са ценност. Но може би трябва да си даваме сметка и защо е така. Вероятно част от тези хора се борят за хляба си. Всъщност това е най-трудната задача, с която трябва да се справим.

Това коментира в ефира на БНТ министърът на образованието акад. Николай Денков.

Най-големият проблем, с който трябва да се справим е идеята, че можем да подобрим образованието у нас без да положим усилия. Това няма как да се случи. Айнщайн казва, че е глупост да правим едно и също и да очакваме различен резултат. Няма как да подобрим нещата без да ги променим, коментира министърът.

Седмица повече в училище, няма да доведе до кой знае каква разлика. Нашите деца учат с над 1500 часа по-малко, отколкото децата в Европа. Така че дефицит има. Програмите и учебниците също трябва да се променят, трябва да има по-интересни занимания, за да заменят това, с което децата ни днес компенсират – частните уроци, посочи той.

Проблемът не е толкова в часовете, а в това уроците да са интересни и занимателни, уточни той.