“БУЛСАТКОМ” СПРЯ ИЗЛЪЧВАНЕТО НА ПРОКРЕМЪЛСКИЯ КАНАЛ RUSSIA TODAY

“БУЛСАТКОМ” СПРЯ ИЗЛЪЧВАНЕТО НА ПРОКРЕМЪЛСКИЯ КАНАЛ RUSSIA  TODAY

В знак на подкрепа към украинския народ и осъждане на руската агресия, днес “Булсатком” прекратява разпространението на спонсорирания от руската държава канал Russia Today (RT). Новината съобщи изпълнителният директор на оператора Станислав Георгиев. 

“Булсатком” е първият доставчик на сателитна цифрова телевизия в България, най-големият оператор на платена телевизия в страната и един от трите най-значими играчи на пазара на фиксиран достъп до интернет. Георгиев е избран за главен изпълнителен директор на “Булсатком” в началото на 2020 г.

На 17 февруари министерството на културата и информационната политика на Украйна вписа в черния списък на лицата, застрашаващи националната сигурност на страната, руския телевизионен водещ и генерален директор на Russia Today Дмитрий Кисельов.

Включването на Кисельов е по предложение Националния съвет на Украйна за телевизия и радио. Още през 2014 г. по време на кризата с Крим, Дмитрий Кисельов беше включен и в черния списък на Европейския съюз заради свои изказвания. Впоследствие той опита да оспори санкциите по съдебен път, като заведе дело през 2015 г., но Съдът на Европейския съюз отхвърли иска му.

През лятото на 2020 година Литва и Латвия забраниха излъчванията на държавния руски телевизионен канал Russia Today (RT) на базата на решение техните радио-телевизионни регулатори.

В началото на тази години лицензът на RT за излъчване в Германия на немски беше отнет.

Вчера правителството на Великобритания поиска от медийния надзорен орган Ofcom да прегледа предаванията на новинарския канал Russia Today.  Секретарят по културата Надин Дорис сезира Ofcom с аргумента, че каналът “очевидно е част от глобалната кампания за дезинформация на Русия” по време на кризата в Украйна.

„От съществено значение е Обединеното кралство да гледа да ограничи способността на Русия да разпространява своята пропаганда у дома“, каза тя.

Днес и националният съвет за радио и телевизия в Полша излезе с решение за премахване на руските телевизионни канали, включително спонсорирания от Кремъл Russia Today.

„Националният съвет за излъчване прие резолюция за премахване на руски канали, включително Russia Today, от регистъра на телевизионните канали“, написа Януш Цешински, правителствен комисар по киберсигурността, в Туитър в четвъртък следобед.

За автора

Luboslovie Bg

Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *