Иванка Мавродиева е професор в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, експерт по реторика, бизнес комуникация, комуникационни изследвания, връзки с обществеността и академично писане. Изследовател, блогър, консултант по PR, обучител по медийно поведение и презентационни умения.

Стигнаха ли политическите послания до хората по време на кампанията и с кои речови похвати си служат най-често политиците, за да привлекат избиратели?

Вижте каква е оценката на проф. Иванка Мавродиева, преподавател по реторика в СУ “Св. Климент Охридски”  която бяше гост на Любословие.БГ

“Политиците трябва да се потопени и да вярват, да са убедени. Богатството на мисли ражда богатството на слово. Когато не си убеден, това проличава и на равнище интонация, синтаксис и на едно цялостно поведение. Едно формално присъствие се наблюдава през последните години. Няма дух. Отивайки на тези тържества, това е акт на респект към историята на България, към важни моменти. И когато се показва този респект, той трябва да е дълбоко осъзнат”. Това каза пред БНР проф. Иванка Мавродиева, доктор на философските науки, преподавател в Софийския университет по ПР/PR, бизнес комуникация, реторика, академично писане.

По думите ѝ посланията на политиците, отправени на тържествени чествания, са много клиширани и изтъркани:

“Не проличава онова вътрешно вдъхновение, съчетано с отговорност, една дълбока осмисленост. … Когато се създава една реч, се излиза първо от статуквото (позицията на държавник – б.р.) и второ – от автентичната уникална персона, за която е написана“.   

“Всяка дума се тества – да се избегне клишето, да се избегне прекалената патетика, да се премахне разговорният изказ и да се получи един консистентен финален текст, който се репетира. Но той да е така подготвен, че да изглежда не като заучен и зубърски произнесен, а наистина да е това усещане за събитие, за персона и за институция”.