Маслините са изключително полезни. Те са част от човешката история и култура още от древността. Средиземноморските народи са отглеждали и консумирали маслини от векове, оценявайки здравословните им ползи и вкусови качества. Те предлагат на организма множество полезни вещества, заради които си заслужава да присъстват на трапезата ни всеки ден. Маслините са една истинска суперхрана. Защо трябва да ядем повече маслини? Какво съдържат маслините?

Преди всичко маслините са бедни на калории, което ги прави храна, от която не трябва да се притеснявате, без значение каква диета спазвате. Това обаче важи, ако маслините са сурови и не са потопени в марината. Добавените масла, в които киснат маслините, добавят и калории към тях. Маслините са много богати на антиоксиданти, здравословни и изключително полезни мононенаситени мастни киселини. Те имат мощни противовъзпалителни свойства, според healthline.com.

Ето защо и студено пресованият зехтин, добит от маслини, носи същите качества и е полезен за организма. 4 здравословни причини да ядете повече маслини всеки ден Маслините са много полезни за сърдечносъдовата система и метаболитното здраве. Ето кои са най-важните причини, заради които маслините заслужават да бъдат част от храненето ви всеки ден.

Потискат възпаленията и намаляват оксидативния стрес Благодарение на множеството антиоксиданти в състава си, маслините имат завидни свойства по отношение на намаляването на възпаленията в тъканите и клетките, създаващи предпоставки за развитие на хронични заболявания. Мастните киселини хидрокситирозол и олеиновата киселина са двата компонента, които също допринасят за противовъзпалителните им качества, пише WebMD. Хроничните възпаления често са причинени от влиянието на свободните радикали и оксидативния стрес, който причиняват на клетките. Чрез редовна консумация на маслини и други противовъзпалителни храни, възпаленията в тялото могат да се намалят, тъй като тези храни противодействат на оксидативния стрес.

За сърдечносъдово здраве Олеиновата киселина е изключително важна за сърцето и кръвоносните съдове. Според healthline.com, тя съставлява 74% от маслините. Този вид мононенаситена мастна киселина регулира нивата на холестерола в кръвта, като намалява неговото отлагане по стените на кръвоносните съдове и понижава кръвното налягане. Основателни причини да ядем повече маслини Маслините са отличен източник на мед. Този минерал е важен за сърдечносъдовото здраве, като допринася за превенцията на някои сърдечносъдови заболявания. Превенция на рак Антиоксидантите в маслините могат да подпомогнат превенцията на рак.

Те се борят с възпаленията и с влиянието на свободните радикали, които окисляват клетките и създават предпоставки за развитие на ракови заболявания. За добра имунна защита Маслините съдържат олеуропеин – съединение с антивирусни и антибактериални свойства. То е част от редица медикаменти за подсилване на имунната система заради свойствата си в подсилването на имунитета и способността на клетките да се борят с инфекциите.

Маслините имат изразен противовъзпалителен и антиоксидантен характер, което подпомага работата на имунната система. 10 алтернативни употреби на зехтина За здрав черен дроб Антиоксидантите в маслините могат да допринесат за подобряване здравето на черния дроб. Те способстват за по-добрата му и навременна детоксикация, като по този начин улесняват работата и функциите му. Много хора страдат от омазняване на черния дроб вследствие на лош начин на живот и неправилно хранене. Тези омазнявания и натрупвания на мастни клетки в него затрудняват работата му. Редовната консумация на маслини намалява омазняването на черния дроб и спомага за детоксикацията му.

Последвате ни за да знаети повече за Качествената и достъпна храна: