Третата метролиния, от 24-ти април ще стига до кв. Горна баня.
Станцията там е свързана с новата жп спирка по линията София-Перник. Очакванията на столичния “Метрополитен” са тази топла връзка да помогне за осигуряването на нужния брой от 100 хиляди пътници, за да е рентабилна метролинията до кв. “Хаджи Димитър”.

Първоначално метрото е било планирано да стига до кв. Княжево, като трасето е било под бул. “Цар Борис III”. Анкетни проучвания сред живеещите и пътуващите с автомобили в този район са преориентирали маршрута към Горна баня и връзката с влака от Перник. Надеждата е много перничани, които работят в София и се движат с кола, да оценят новата възможност за пътуване до София – с влак за 40 минути до жп спирка “Горна баня” и после с метрото за 15 минути до центъра. От новата жп спирка “Горна баня” има транзитен тунел до спирката на автобуси 11, 102, 60 и 73.

Жп спирката е с две зали-чакални с пейки. Синхрон между влаковете на БДЖ и метрото не се налага, защото в пиковите часове интервалът между метровлаковете ще е 4.30 минути. По трасето от Горна баня до кв. “Хаджи Димитър” едновременно ще се движат 12 метровлака “Siemens”. Закупени са общи 30 като на 26-ти април ще бъде доставен и последният от тях. Те са с трето ниво на автоматизация като софтуерната система позволява да бъдат доразвити до най-високото, четвърто ниво. Тогава ще отпадне и необходимостта от кабина за машиниста на влака.

Четирите нови метростанции след действащата “Красно село” са: “Овча купел” – на кръстовището на бул.”Никола Мушанов” и бул. “Линкълн”; “Мизия” – на бул. “Монтевидео” до 88-о училище “Димитър Попниколов” и сравнително близо до Нов български университет; третата станция е “Овча купел II” – до ул. “Антонин Колар” и ул. “Херман Майер”; последната е “Горна баня”, която има излаз от двете страни на Околовръстния път и връзка с влаковете от Перник, Радомир, Дупница и Благоевград, както и от Кюстендил.