Считано от 01.02.2021 г. всички лични карти, чийто срок на валидност  изтича, подлежат на подмяна в 1-месечен срок, тъй като съгласно §10, ал. 1 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13-ти март 2020 г. и за преодоляване на последиците, удължаването на сроковете на валидност за личните карти и паспортите е валидно само за тези, изтичащи в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г.

От “БДС” информират гражданите, че не е задължително да подменят паспортите си. Паспортите с изтекъл срок на валидност полежат на връщане на органа, който ги е издал, в 3-месечен срок след изтичане на валидността.

Информация относно административните услуги по линия на „Български документи за самоличност“, работното време и т.н. може да намерите на сайта на съответната областна дирекция на вътрешните работи по Вашия постоянен адрес.

От Дирекцията напомнят, че всички граждани с постоянен адрес на територията, обслужвана от СДВР, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи с платена такса за обикновена или бърза услуга във всяко едно от звената „Български документи за самоличност“ на територията на столицата.

Работното време на всички звена “БДС” в районните управления на територията на София и отдел „Български документи за самоличност“ – СДВР в делнични дни е от 8:00 до 17:45 часа, без обедна почивка, прекъсването на работата в интервала 13:00 – 13:30 часа е за дезинфекция.

Дежурнo звенo БДС към Първо и Шесто РУ ще работи в съботният ден на 24.04.2021 г. с работно време от 8:30 часа до 14:30.

Всяка събота отдел „Български документи за самоличност”- СДВР, на адрес: бул. Княгиня Мария Луиза № 48, приема заявления за издаване на български лични документи – лични карти и паспорти с такса за експресна и обикновена услуга.

Удължава се срокът на валидност на свидетелствата за управление на моторни превозни средства.

Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19 , срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС),  който е изтекъл или ще изтече между 01. 09. 2020 г. и 30. 06. 2021 г. се удължава с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност. Това съобщи на брифинг главен инспектор Дамян Владинов от отдел „Пътна полиция“, ГДНП. Като пример той посочи, че ако на даден документ е разписан срок на валидност до 30.06.2021 г., то неговата валидност  се удължава с 10 месеца до 30.04.2022 г.

Важно допълнение, всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г. и е изтекъл или ще изтече в периода 01. 09. 2020 г. до 30. 06. 2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01. 07. 2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Регламент № 267/16.02.2021 г. е достъпен на български език на страницата на официалния вестник на Европейския съюз на адрес: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0267&qid=1614256359985