Медийните кампании имат все по-малко влияние върху вота

Медийните кампании в електронните медии имат все по-малко влияние върху вота, затова е крайно време тези медии – радиото и телевизията, особено обществените, да реформират това отразяване на кампаниите и то главно в една посока – по-голям терен за неплатени форми, където журналистите, а не политиците сами да си договорят участията си”, това коментира пред БНР Георги Лозанов, медиен експерт и бивш председател на СЕМ.

“За целта трябва да се направи промяна в Изборния кодекс, защото платената журналистика, това не е журналистика, това е платена агитация… Истинската политическа журналистика е голямо богатство за обществото, а от друга страна и политиците могат да кажат това, което искат, когато срещу тях стои журналист, който знае какво да пита”, коментира още Лозанов в предаването “Преди всички”.

По думите му в момента кампанията, така както започва, и по телевизиите, все пак има добри разговори, започва истински диалог:

“Но понеже това е под формата на една платена кампания, хората предварително слушат с половин ухо… Хората не могат и да различат кога са неплатените форми. Медиите трябва да върнат доверието на обществото, че правят една реална политическа журналистика в този един месец.

Това беше стопирано в началото на прехода – журналистиката беше поставена на “трупчета” и журналистите се превърнаха в конферансиета… Вината не е в тях. Така са поставени”, отбеляза медийният експерт.

В момента по думите му кампанията се структурира около две теми – пандемията и протестите – около тях се трупа или разтоварва вот.