Експерти посочват, че храни с етикет „обезмаслени”, като мляко, сирене, извара, не са толкова здравословни, колкото може да изглеждат. В този случай храната губи вкуса си и производителят компенсира тази загуба със захар или сол.

Понякога към храните се добавя високофруктозен царевичен сироп. Може да се намери в безалкохолни напитки, зърнени закуски и сосове. Продуктът понякога се нарича алтернатива на захарта. Някои изследвания обаче показват, че тялото възприема този сироп по различен начин. Той има негативно въздействие върху здравето, твърдят експерти.

На опаковката често можете да намерите надпис „без захар”. Тези продукти съдържат захарни алкохоли, като сорбитол, манитол и ксилитол. Подобни захарни вещества не могат да бъдат усвоени от тялото – така че те могат да причинят диария. Някои продукти имат рекламната фраза „без добавена захар”, отпечатана с големи букви. В този случай трябва да разгледате съдържанието за въглехидрати, защото захарта не трябва да се добавя към нещо, което вече се съдържа естествено.

Трансмазнините се считат за вредни за здравето. Основният им източник са хидрогенираните масла в продукта. Лекарите предупреждават, че тези вещества увеличават риска от сърдечносъдови заболявания.

Освен това експертите призовават да се обърне внимание на многозърнестия хляб. В някои случаи се обработва по същия начин както белия
– така че невинаги е толкова здравословен, както мнозина смятат. При добрия пълнозърнест хляб зърната не се рафинират по време на производствения процес. Така той задържа всички хранителни вещества и фибри.

Любословие по в. Доктор