Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Проектът на Закон за ВиК не предвижда повишаване, а запазване на справедлива цена на водата до границата на социалната поносимост, както е в момента. В него се предвиждат също помощи за уязвими потребители като редът и начинът за получаването им ще бъде разработен в наредба на три министерства.
Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред бТВ.
Законът бе обект на критики на председателя на „Изправи се.БГ“ Мая Манолова.
Регионалният министър допълни, че има 11 общини, които не са се присъединили към асоциациите в съответните области, чието мнение е, че цената ще се повиши.
„В голямата си част това са общини, които имат гравитачно получаване на вода, което е по-евтиният начин. Водата не е само на една община, а на всички български граждани, ползва се солидарно и цената за нейното добиване и транспортиране на една територия се плаща солидарно. Цената на водата се определя от КЕВР за всеки ВиК оператор на базата на доказани разходи и бъдещи инвестиции“, обясни министърът. Освен това, собствеността на активите ще продължи да бъде публична общинска и държавна.
Петя Аврамова обърна внимание, че законът не е приет и не е внасян за приемане в Министерския съвет или парламента. Публикуван е за обществено обсъждане, за да се получат предложения и становища и за да се чуят мненията на всички заинтересовани страни.
„С Плана за възстановяване и устойчивост ще можем да продължим дейността по повишаване на енергийната ефективност на многофамилните жилищни сгради. Вече се включват и еднофамилни жилища, промишлени, обществени общински и държавни сгради и улично осветление. От общо 3 млрд. лв. най-голям дял от средствата – 1,728 млрд. лв., са за жилищните сгради“, каза още министърът. И обясни, че се подготвят насоките за кандидатстване, като този път програмата ще включва не само изолация на покрив и външни стени и подмяна на дограма, но и съоръжения за възобновяема енергия с цел достигане на енергиен клас В или А и максимално спестяване на енергията за отопление.
„Не винаги причина за пътно-транспортите произшествия е пътната инфраструктура. Констатираме тежки катастрофи на добри пътни участъци. Хората трябва да се съобразяват с пътната обстановка и метеорологичните условия. Полагаме усилия за подобряване на републиканската мрежа, която е с дължина 20 хил. км. Тази година за изпълнение е възложено в пъти по-голямо количество мантинели, маркировка и знаци“, посочи Петя Аврамова. Възложената маркировка е 1744 км, като през миналата и по миналата година тя е била три пъти по-малко. Възложени за подмяна са и 1421 км мантинели.
„Автомагистрали“ ЕАД има сключени седем договора с Агенция „Пътна инфраструктура“ по реда на Закона за обществените поръчки. Дружеството има назначени работници, строители, инженери. То не превъзлага дейности на подизпълнители, а сключва рамкови споразумения за доставка на материали, за наем на машини, на съоръжения, каквато е практиката в строителния бранш. Компанията има договори с около 400 контрагенти във всички краища на България, необходими за конкретните обекти“, каза още Петя Аврамова.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)