Ремонтът на магистрала „Тракия“ от разклона за Чирпан до разклона за Стара Загора струва 89 млн. лв. на посока, а не както беше обявено преди година – 60 млн. лв., защото става въпрос за по-дълъг участък и при остойностени труд и материали на пазарни цени, каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в рамките на парламентарния контрол.

Нейният коментар беше по повод информациите, че обновяването ще струва повече, отколкото изграждането на тази част от аутобана в периода 2003 – 2007 година. За ремонта на 52 километра от „Тракия“ само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн. на километър за посока при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка.

Министърът посочи, че първоначално е било планирано ремонтиране на магистралата от 168 до 208 километър, докато сега вече е решено да се обхванат още 12 километра (от километър 156).

Аврамова каза, че старата цена е била прогнозна, докато сегашната е при остойностяване на одобрен технически проект, разработен на база пазарни цени на материали и труд.

Тя посочи, че 70 млн. лева ще се дадат за ремонта на пътното платно и те ще се вземат от държавното дружество „Автомагистрали“. 15 млн. лв. ще струва смяната на мантинелите, като сумата ще е за фирма „Юпитер 05“, избрана след процедура по Закона за обществените поръчки. Също след процедура по ЗОП смолянската „Микони“ ООД и ДЗЗД „Изток смарт“ ще си разделят 4 млн. лв. за нови пътни знаци и хоризонтална маркировка.

Ремонтът на разбития участък започна на 5 октомври, като първоначално ще се работи между 156 и 168 километър (от пътен възел „Белозем“ до пътен възел „Оризово“) в посока Бургас, където в момента няма ограничение на скоростта и той е по-малко компрометиран. По време на строителните работи трафикът преминава двупосочно в платното за София.

Очаква се обновяването на отсечката да продължи около месец, тъй като ще се направи само преасфалтиране без изграждане на нова основа. Интересното е, че въпреки че той е строен между 1995 и 2000 г., е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208.

След това ще започне работа по ново парче от общо 52-километровата отсечка. Кога ще се случи това ще зависи от времето. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.

Лошата новина е, че плановете ремонтът в посока Бургас да приключи за три месеца няма да бъдат изпълнени.

„Автомагистрали“ вече имала капацитет

В отговор на въпрос от депутата Жельо Бойчев от БСП Петя Аврамова посочи, че държавното дружество „Автомагистрали“, което за година получи договори за над 4 млрд. лева за изграждане и ремонт на магистрали и пътища, има капацитет да се справи.

Назначават се постоянно нови хора, има техника и оборудване„, допълни тя.

Нейният коментар беше по повод възлагането на „Автомагистрали“ на основен ремонт на 52-километровия участък от магистрала „Тракия“ в област Стара Загора.

Петя Аврамова така и не отговори на въпроса дали и защо се заобикаля Законът за обществените поръчки, като този ремонт е възложен на „Автомагистрали“ по договор за поддръжка. Според Бойчев това е нарушение на закона, защото целият догово