Източник: News24sofia.eu

Росен Желязков

Следващият кабинет няма да излъчи абсолютно мнозинство, ще бъда достатъчно шарен и възможността да влезем в цикъл на многопартийни правителства е вероятен.

Това заяви транспортният министър Росен Желязков пред БНР.

По думите му в момента се борави с хипотези и те се базират на проучвания и нагласи. Някои от тези, на които социолозите дават предимство, все още не са създадени или не са разгърнали своята партийна структура в страната, каза той.

Относно инцидента от снощния протест, при който шофьор премина през крака на протестиращ, Желязков коментира, че примерът от снощи е класически пример за провокация.

От десетилетия режимът на граждански прояви е регламентиран, за да не се стига до физически конфликти. Можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, без да се знае каква е неговата вина, каза министърът.

Ситуацията е доста изнервена, особено в късните часове и хладнокръвието на полицията е много важно. Отношенията в обществото би трябвало да бъдат нормални, създаването на социално напрежение няма да доведе до нищо добро“, категоричен е транспортният министър.

Според него социалните мерки не са от вчера. Те целят да покрият социалните последици и да стимулират икономиката. Има и нови мерки. Краткосрочните ще бъдат до края на годината, мерките за стимул – и догодина. Те минаха през обсъждане в Тристранния съвет, допълни Желязков.

Запитан дали не са закъснели той отбеляза, че дизайнът на мерките е започнал още по време на извънредното положение, а в момента се оформя националното финансиране.

Това не са мерки от вчера. “Не мисля, че и превозвачите са си помисляли подобно нещо” – така министър Желязков отговори на въпрос за евентуално поскъпване на билетите за автобусните превози.

По-скоро усилията ще се насочат към местата, където самата обществена услуга не достига до гражданите, уточни Желязков.

Относно тежкотоварните превозвачи, министърът каза, че България ще заведе дело пред съда в Люксембург за пакета “Мобилност”. “Ще търсим нашите национални аргументи, за да оборим тези правила. Комисията прави оценка на въздействието на връщането на камиона на всеки 8 седмици и ясно, заяви, че ако се установи, ще внесе законодателно предложение. С мерки в подкрепа би трябвало да се опитаме да запазим поне гръбнака на транспорта“, каза Желязков.