Интернет пространството продължава да бъде залято от новини, свързани със ситуацията с коронавируса. А Facebook обяви, че ще забрани рекламите, свързани с всякакви възможности за лечение или превенция на Ковид-19. „Няма универсална формула как да разпознаваме фалшивите новини, няма и формула как да вярваме на една или друга новина. Трябва да проверяваме от няколко източника, да бъдем много внимателни. Виждам, че има такива абсурдни новини, а страшно много хора в социалните мрежи се хващат на тези новини, чак ми е странно“, каза PR експертът Максим Бехар в предаването „Денят ON AIR“. Според него това е заради паниката и притеснението.
„Когато видим източника на информацията, трябва много добре да го проверим. И ако нещо някой ни съобщи и ни се стори страшнo атрактивно – влизаме в Google и търсим втори и трети източник“, препоръча той. Според Бехар информацията, която е поднесена ежедневно от Националния кризисен щаб, е много добра. „Тя е повече, отколкото някой може да поеме. Приветствам Щаба, Медицинския съвет и премиера.
Дори с риск да ни досадят – това е по-добрият вариант. Премиерът Борисов и вицепремиерът Дончев правят доста добри усилия всички ние да знаем какво се случва в държавата. Това в днешно време е изключително важно“, категоричен е той. Максим Бехар коментира, че Facebook и Instagram взимат доста сериозни мерки да ограничат хакването или представянето от чужда самоличност по време на пандемия. „Тази криза е студен душ за всички, който ще го запомним поне няколко поколения напред. Дано никога не се случва, ще си преосмислим ценностите и важните неща в живота“, допълни PR експертът.
Главен редактор на Любословие.bg.
Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)