61816348_10219103098034141_6938049226035167232_o

Любомир Аламанов е повече от 20 г. в сферата на комуникациите. Ръководил е проекти за Lidl, Coca-Cola, HP, Майкрософт, Теленор, Нестле, Байерсдорф, Сименс и др. През 2016 г. е посочен за един от най-влиятелните комуникационни специалисти в сферата на Community Relations. Една от най-авторитетните световни медии за комуникации PR News го включва в своя ежегоден списък с професионалисти иноватори, допринесли изключително за развитието на PR професият

Любомир не един път е повтарял в различни издания, че ние, българите, сме на световно ниво и на много места ни дават за пример. Днес от профила си във фейсбук се пошегува с това колко ПР-специалиста са необходими за сменянето на една крушка?

Точно 21, разбира се. Ето разпределението на ролите:

1. Един ще направи стратегия. Това си е важна кампания и не може без стратегически подход.

2. Един ще организира ивента. Много работа, много подизпълнители. Отговорна дейност.

3. Някой трябва да напише сценарий и думи на водещия.

4. Водещият може да закъснее, затова някой трябва да има готовност да го замести.

5. Един ще поръча кетъринга и ще следи да има хапки за всички. И сладките да се извадят след солените.

6. Един ще отговаря за бара, флеър демонстрации, модерни коктейли, внимателно изстудени напитки.

7. Един ще пусне покана до журналистите.

8. А друг ще ги прозвънява. Досаждане до дупка…

9. Един ще говори с телевизиите. Те ще се дърпат да дойдат. Че им било прекалено рекламно. А си е страхотна новина – ще бъде сменена изгорялата крушка.

10. Един медиа планьор. Може да се наложи да се планират платени репортажи или банери по сайтовете.

11. Един да довърши дизайните на визиите. Не разчитаме на рекламистите, ПР-специалистът трябва да може всичко.

12. Някой с връзки, че да покани премиер, министри, кмет и други. Изобщо всички, който може. Важно си е…

13. Някой отговорник за промоторките, трябва да посрещат гостите, да записват журналистите, да дават подаръчета на тръгване и да държат лента и ножици. Лента ще се реже! Все пак нова, и то работеща крушка ще се презентира.

14. Един за връзка с църквата, да докара свещеник за освещаване. Няма как нова крушка без ръсене с китка. А, и трябва да внимава ритуалът да е под половин час, че официалните лица нямат повече време.

15. Един за техниката. Най-тъпо е да избучи микрофона в сюблимния момент.

16. Един ще напише прес релийза. И ще го разпространи.

17. Един трябва да направи мониторинг на публикациите, анализ и ще сравни спрямо конкуренцията.

18. Един сошъл-медиа гуру. Да пише в социалките и да следи за реакциите.

19. Един да се разправя с Procurement Department, защото си е важно.

20. Някой, който да говори с клиента. И да го успокоява, че това е точно каквото е било планирано. Нищо, че всичко е различно.

21. И един, който да е сменил крушката още предния ден и само да симулира, че сега се сменя, за да не се изложат официалните лица.

Мда, не е лесно да си ПР-специалист… 😀

Усмихнат ден! 🙂