Facebook-India“Фейсбук” предприема стъпки да ограничи разпространяването на дезинформация из нейните платформи преди общите парламентарни избори в Индия, съобщиха вчера представители на корпорацията, цитирани от Асошиейтед прес и БТА. Мерките варират от блокиране на лъжливи акаунти до наемане на външни организации за проверка на факти. Мерките ще действат в предизборната кампания и при самото гласуване, което ще бъде в периода 11 април-19 май. Според Самидх Чакрабарти, директор на отдела “Управление на продукта за гражданска почтеност” към корпорацията, индийските избори са “Водещ приоритет” и през последните години тя е положила “огромни усилия” в подготовката за изборите. Той съобщи, че “Фейсбук” сътрудничи с индийски медийни организации в проверката и маркирането на фалшиви новини на английски, хинди и другите регионални езици в държавата.

След проверката и маркирането на съдържанието с невярна информация администраторите на “Фейсбук” редуцират с 80 процента броя на появяванията на препратки към невярното съдържание в индивидуалните профили на потребителите на мрежата, разясни Чакрабарти. Той добави, че за опазване на сигурността на социалната мрежа заради изборите

работят близо 30 хиляди експерти. Смята се, че в Индия има над 300 милиона членове на “Фейсбук”, което възлиза на около една трета от 900-те милиона индийци с избирателни права. Изборите в Индия започват на 11 април е ще преминат на седем етапа в 543-те избирателни района в страната. Очаква се преброяването на гласовете да приключи на 23 май, когато ще бъдат оповестени резултатите, предаде АП.