Фейсбук” ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат. Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си.

Действието на тези мерки ще започне от март. Те са част от опитите на компанията да попречи на разпространението на дезинформация преди европейските избори, след катомножество скандали в последните години урониха сериозно репутацията ѝ.

Показването на допълнителна информация за рекламодателите ще се отнася и съдържание за оспорвани и важни обществени въпроси, дори то да не включва призивите на определена партия или кандидат, уточняват от “Фейсбук”.

Информацията ще бъде видима за потребителите, стига да кликнат на съобщението “платено от”, което ще се показва до всяка реклама. То ще ги препраща към Рекламната библиотека на социалната мрежа, където ще могат да видят до колко души е стигнала конкретната реклама, какви са демографските им данни, колко е платено за нея и къде се разпространява тя.

Рекламодателите ще трябва да уведомят компанията откъде идват парите за дейността им. За тези във Великобритания например, където функцията вече е налична, “Фейсбук” проверява активността на профила и иска пощенски адрес на потребителя, както и копие от личен документ.

Подобни мерки ще бъдат въведени и в други държави, където предстоят избори – сред тях Индия, Украйна и Израел.

 

Ето как изглежда една платена реклама. Текстът "платено за" препраща потребителите към по-подробна информация.

Ето как изглежда една платена реклама. Текстът “платено за” препраща потребителите към по-подробна информация.

 

“Фейсбук” ще създаде и два нови регионални центъра – в Дъблин и Сингапур, които ще се занимават предимно с провеждането на изборите.

Компанията вече има действащи процедура по отношение на фалшивите новини – ако те нарушават Стандартите на общността, директно ги премахва от платформата. Ако не нарушават правилата на социалната мрежа, но пък имат подвеждащи заглавия или сензационалистки привкус, “Фейсбук” ограничава разпространението им и показва на потребителите повече информация за това кой ги публикува и какво е нередното в тях.

“Фейсбук” съобщи още, че разширява съвместната си дейност с независими проверяващи фактите. (Преди известно време в. “Гардиън” се позова на разочаровани от процеса на работа участници, които смятат, че компанията ги използва повече, за да излъска имиджа си, отколкото за друго.) Програмата работи на 16 езика и участниците в нея вече могат да проверяват автентичността и на снимки и видеа. Когато някой от тях маркира даден пост за лъжлив, “Фейсбук” ограничава разпространието му.

Социалната мрежа обещава още, че страници и домейни, които често разпространяват лъжи, няма да могат да монетизират съдържанието си или да рекламират във “Фейсбук”.