20180620_1011465652655163221199856.jpgЗнаем, че пиенето на вода е важно, но не всички знаем колко вода трябва да пием – един литър, литър и половина, или два?

Тялото ни е изградено от 75% вода, като по-голямата част от нея се съдържа в клетките. Затова е от изключителна важност да приемаме необходимо количество вода. Дехидратацията може да ни накара да се чувстваме изморени, да предизвика мускулна слабост, виене на свят и главоболие. Когато човек е дехидратиран, той е по-склонен към раздразнителност, когнитивните му функции се нарушават, концентрацията спада, а по време на шофиране това може да има тежки последици.

Това е особено важно през лятото, когато горещините увеличават риска от дехидратация.

 Колко вода да пием на ден? За хората с нормално тегло – средно около литър и половина или по 8 чаши на ден. Това са препоръките на лекарите.Един от начините да разберем колко вода ни е нужна дневно – умножаваме килограмите си по 35 мл. Ако тежим 55 кг, добре е да пием 1,925 л, а при 70 килограма – 2,5 л вода дневно.

Хората с наднормено тегло се нуждаят от по-големи количества вода.

Повече вода трябва да пият тези, които спортуват.

Най-добре е да пиете вода преди всяко хранене. Може да си носете бутилката вода навсякъде с вас, докато това се превърне в навик.