5По сигнал на Любословие.БГ изпратен до Специализираният сектор “Киберпрестъпност” при ГДБОП-МВР и epay.bg Ви предупреждаваме за фалшив мейл със следния призив от подател представящ се а EPAY.BG и  Централна Кооперативна Банка.

Подател: ePay.bg <x@vps.lite.hk>

Уважаеми клиенти,

За новата година актуализирането на нашата банка има намерение да ви уведоми, че профилът ви временно е деактивиран.

За да продължите, трябва да потвърдите данните си и да потвърдите цялата информация, за да сте сигурни, че сте истинският собственик на този профил.< /p>

Тази актуализация се отнася за многократната употреба на пластичен карта, в случай че не потвърдите информацията си, вашата карт& #1111; ще изтече автоматично на 31/01/2018.

Ето и официалната позиция на EPAY:

Здравейте,

Благодарим Ви за сигнала, отдел “Сигурност” на системата е уведомен по случая. Този имейл не е изпратен от системата на ePay.bg, а е опит за измама. Моля игнорирайте го или го филтрирайте в пощата си като СПАМ.

В никакъв случай не отваряйте линк от този или от друг подобен имейл, където трябва да въвеждате потребителско име /парола за вход и/или данни за банковата си карта и други лични данни.

Обръщаме Ви внимание, че интернет адресът на страницата започва по следния начин: https://www.epay.bg като в горния ляв ъгъл на браузъра се появява зелен катинар.  Ако кликнете на катинара можете да получите информация за сертификата на сайта, който е издаден на /Issued To/ www.epay.bg.

В случай, че вече сте въвели потребителско име /парола за вход и/или данни за банковата си карта незабавно сменете паролата си за вход в epay.bg и се свържете с банката за да блокират картата Ви. Ако сте предоставили данните на личната си карта веднага уведомете полицията.

За допълнителни въпроси и съдействие оставаме на разположение.

Поздрави,

“Център за Работа с Клиенти” / “Customer Support Center”

И отговор от Централна Кооперативна Банка: 

Уважаеми клиенти,

Информираме Ви, че ЦКБ АД не изпраща по e-mail съобщения, които Ви приканват да актуализирате Ваши профили или да предоставите Ваши лични данни, като пароли, потребителски имена, данни за карти и др.

Подобни съобщения са опити за измама. Не отваряйте линковете, посочени в тях и не въвеждайте ваша лична или финансова информация.

В случай, че сте получили електронно съобщение с подател CCBank [ntf@ccbank.bg], молим Ви да не отваряте съобщението, прикачените файлове и съдържащите се в тях линкове.

Съобщението НЕ Е ИЗПРАТЕНО от ЦКБ АД – то представлява злонамерен опит за т. нар. „фишинг“ атака и има за цел да събере клиентска информация.

При подобни случаи, препоръчваме да се предприемат следните действия:

  • Проверка на компютърното устройство с лицензиран антивирусен софтуер;
  • Редовно обновяване на ползваната система, използване само на лицензиран и закупен софтуер;
  • Промяна на паролата за достъп до пощата със сложна комплексна парола (големи и малки букви, числа и служебни символи, с не по-малко от 10 символа).

С уважение,

Централна Кооперативна Банка