Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Вече две десетилетия Джеф Безос жертва печалбата в името на растежа, убеждавайки Уолстрийт, че за Amazon е най-добре да се влагат средства в развитие. Наскоро инвеститорите намериха утеха в облачния бизнес на компанията, който е на печалба и помага за компенсиране на загубите от електронната търговия. Но в последните пет години маржът на гиганта е около един процент.
Сега на сцената идва нов бизнес, който може да генерира постоянни печалби: рекламата, пише Bloomberg. В последните няколко години Безос и помощниците му тихо са нареждали парчетата на маркетинг платформа, която ще позволи на Amazon да изкара доста пари от огромната си аудитория.В понеделник BMO Capital Markets заявиха, че акциите на Amazon ще достигнат 1 600 долара (от $1 300 днес) само заради рекламите, а някои анализатори предвиждат 2 000 долара за дял, което ще направи компанията първата в света, която ще получи оценка от един трилион долара.Години наред Amazon публикуваше малко реклами – от страх да не разстройва клиентите, които избират какво да купят на база цена и мнения на други потребители.
Малко по малко обаче компанията започва да дава по-предни места при търсенията на продукти, за които е платено да бъдат рекламирани. Досега обаче компанията не печелеше много от реклами – 1,7 милиарда долара приходи за година.В преговорите с рекламодатели, Amazon се представя като по-добра инвестиция от Facebook и Google, тъй като потребителите на нейната платформа вече имат желанието да купуват.
В крайна сметка компания може да промени изцяло цялата рекламна индустрия, макар някои анализатори да вярват, че Google ще удържи позиции, както при навлизането на Facebook. Все пак, не е задължително рекламните бюджети за Amazon да бъдат пренасочвани от Google, а по-скоро от тези за телевизионно време и офлайн промоции.
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“