LEGOСветовноизвестният датски производител на играчки „Лего“ обяви, че ще си сътрудничи с една от най-големите гейминг компании на Китай „Тенсент“, която е и собственик на най-голямата социална мрежа в азиатската страна. Както съобщи във вторник агенция „Син

 

хуа“ целта на подобен стратегически ход е създаването на безопасна онлайн среда за непълнолетните. „Все повече китайски деца поддържат контакт с външния свят посредством мрежовите технологии. Партньорството между нашите компании ще осигури на подрастващото поколение безопасни виртуални продукти, които да съумеят да удовлетворят всички детски потребности – не само като игри и забавления, но и като обучение, целящо саморазвитие“, съобщи във вторник управителят на китайския клон на „Лего“ Джейкъб Крах.

“Децата от все по-ранна детска възраст стават активни ползватели на интернет, а задачата на „Тенсент“ и „Лего“ е да използват технологиите и иновациите, за да създадат здравословна и безопасна онлайн среда“, допълни вицепрезидентът на „Тенсент Геймс“ Анна Гао.

В рамките на сътрудничеството си двете компании ще разработят обезопасени зони в притежаваната от „Тенсент“ видео платформа за детски игри, както и лицензирани “Лего” продукти. На по-късен етап се обмисля и създаването на т.нар. „Лего Бууст“ – платформа за програмиране, която ще позволява на децата да правят сами промени в любимите си онлайн игри и да социализират като в истинска социална мрежа. „Лего“ е частна семейна компания със седалище в Дания.

Това е първият производител на игри, започнал да си сътрудничи активно с УНИЦЕФ, фокусирайки се върху децата и тяхната безопасност в Интернет. Въз основа на принципите на организацията, „Лего“ обяви и собствена политика за безопасност на онлайн средата, която регламентира изискванията към съдържанието на игрите, осигурява “родителски контрол”, предписва мерки за защита от неподходящо съдържание и гарантира анонимността на деца, които играят в мрежата. „Тенсент“ пък е компанията с най-голяма стойност на азиатския пазар с капитал от 537 млрд. долара.