facebook-appFacebook ускорява плановете за добавяне на реклами към чат приложението Messenger, съобщава Fast Company. Компанията има нужда от още рекламна площ в услугите си, защото във Facebook вече става пренаселено от платени публикации. Сега основната част от приходите на Facebook от реклама идват именно от новинарския поток в профилите на потребителите. Същевременно в Messenger има над 1.3 млрд. активни потребители месечно, които много рядко виждат някакви реклами. Наскоро самият Марк Зукърбърг обяви в разговор с инвеститори, че иска компанията “да се движи малко по-бързо” в добавянето на реклами към чат приложението.

Предизвикателството е как Facebook да постигне това без да ядоса потребителите. Messenger се приема от хората като форма на лична комуникация и появата на реклами в нея може да компрометира усещането за лично пространство. Алтернативен вариант е брандовете да плащат за достъп до различни услуги и възможности да комуникират с потребителите директно или за брандирани емоджита например.

Сред тестваните варианти са и спонсорирани съобщения. Те позволяват на компания да изпрати оферта до потребител, но само когато тя вече е имала комуникация с него. Facebook казва, че основната цел е да намери начин да увеличи и подобри комуникацията между фирмите и потребителите. В момента има над 70 млн. фирми, които вече използват чат платформата по най-различни начини. В повечето случаи компаниите разчитат на служители, за да поддържат комуникацията, като Facebook иска да автоматизира по-голямата част от процеса, което също може да донесе доходи на социалната мрежа.