bnt2-logoНа Еньовден (24 юни) в гр. Карлово ще бъде отбелязано тазгодишното издание на Фестивала на лавандулата, на което БНТ2 е медиен партньор в рамките на кампанията „Купувам българско”. Пазарният потенциал в сектора на етерично-маслените култури и проблемите пред производителите на лавандула ще бъдат във фокуса на документалния филм, който обществената медия ще представи след събитието.

Той ще бъде излъчен на 27 юни (вторник) от 17:30 часа в рубриката „Местно време” по БНТ2. Празникът е още един повод да се засилили диалогът между производителите на етерични масла, собствениците на рафинерии, агроспециалистите и институциите от сектор „Земеделие”.

От 2012 г. България е на първо място по производство на лавандулово масло и най-големият износител в Европа. Благоприятният климат и специфичните почви, нареждат страната ни сред най-добрите. Годишно се произвеждат 120 тона етерично масло, а за сравнение във Франция – 30 тона.

Лавандулата има широко разпространение, но у нас все още не се използва пълния й потенциал. За пример, козметиката, която се произвежда има труден достъп до търговските вериги, а в СПА-центровете лавандуловото масло почти не се прилага. В деня, когато различните треви и билки имат най-голяма лечебна сила, екипът на регионалния център в Пловдив ще пренесе зрителите и сред красотата на лавандуловите полета