640_бизнес-климат-1182b6ee7fЛеко покачване на цените се очаква в ЦИЕ, сочи проучване на Европейската асоциация на комуникационните агенции

Въпреки общия икономически ръст, европейските рекламни агенции и компании за маркетингови проучвания отчитат спад на доверието в сектора през първите три месеца на 2017. Това показва проучване на Европейската асоциация на комуникационните агенции.

Очакванията на бранша за търсене на рекламни услуги се оказват оптимистични и се разминават с реално отчетения спад на този показател за първото тримесечие на 2017. През същия период е намалял и броят на заетите в сектора. Конкретно за региона на Централна и Източна Европа се очаква нивото на заетите в сферата на рекламата през втоторо тримесечие на 2017 да остане почти без промяна.

Очаквания и развитие на търсенето на рекламни услуги

Общо предвижданията на бизнеса са цените за реклама да се запазят през следващото тримесечие. Леко покачване на цените се очаква в Централна и Източна Европа.

Индексът, измерващ бизнес климата в рекламния бизнес, е спаднал от +19 през януари 2017 до +12 през април същата година. Така бе сложен край на тенденцията за покачване на доверието, отчетена от рекламната индустрия през второто тримесечие на 2016.

Резултатът се свързва със спад на доверието във Великобритания до ниво от +10.1 при +38.7 за предходното тримесечие. Според анализаторите причината за това е несигурността около задействането на чл. 50 от ДФЕС във връзка с процедурата по излизане от Европейския съюз. Друга държава, при която се наблюдава съществен спад, е Швеция. От +33 доверието там е спаднало на + 10.

Обратната тенденция се наблюдава при Гърция. Там доверието се е покачило за последното тримесечие от -41 до -15. Въпреки покачването страната остава с най-нисък индекс на доверие. Сред първенците по този показател са: Австрия, Хърватия, Дания, Естония и Холандия.

Нивото на доверие в България е +16 и е над средното за страните, обхванати от проучването.

Дата: 22.05.2017 15:19
Източник: www.economy.bg