Крайният срок за кандидатстване в надпреварата в Южна Корея е 24 май

Български специалисти в областта на маркетинга и рекламата за пръв път могат да кандидатстват в националния кръг на международното състезание New Stars, част от тазгодишния рекламен фестивал Ad Stars в Пусан. Победителите ще имат възможност да премерят сили с млади таланти от цял свят на големия финал на събитието в Южна Корея.

Как да се включиш

За целта желаещите трябва да се запишат на сайта на надпреварата до 24 май. Два дни по-късно те ще получат и бриф, по който да работят до 29 май, когато е и крайният срок за предаване на онлайн проектите им. Сред условията за участие е кандидатите да работят в комуникационната индустрия, но да са на възраст не повече от 30 години и да имат по-малко от три години опит в бранша.

Също така екипите, които подават заявки за New Stars на местно ниво, трябва да бъдат съставени от двама души, профилирани в различни направления – копирайтър, графичен дизайнер, творчески директор и др.
В състава на българското жури се включват Мария Милушева, творчески директор в Noble Graphics/ TBWA, Васил Петраков, творчески директор на DDB Sofia, Илиан Илиев, творчески директор в Ogilvy Sofia, Константин Трендафилов, творчески директор в „Saatchi & Saatchi София”, и Момчил Захариев, творчески директор в NEXT-DC. Победителите от локалното състезание на New Stars ще бъдат обявени на 8 юни.

Мария Тодорова, основател на агенцията NEXTDC, която организира местния конкурс, коментира пред „Капитал”, че основните характеристики, на които трябва да отговаря проектът победител, са добро вникване в идеята и проблема, зададени в брифа, както и оригинално и добро изпълнение. „Има голямо значение как представяш един проект, защото може идеята да е била много добра, но ако изпълнението не е на ниво, проектът няма да направи голямо впечатление. Критериите за качествено представяне вече са много високи. Имат значение музиката, типографията, начинът на заснемане”, допълва тя.

Извор на идеи

България за пръв път се включва в състезанието New Stars, което се провежда още в Унгария и Полша. Победителите от всяка страна ще имат възможност директно да се включат в международната надпревара, част от Ad Stars в Пусан. Те ще могат да присъстват на всички събития от фестивала, който ще се проведе между 22 и 27 август, като всичките им разходи ще бъдат покрити. „Фестивалът Ad Stars е много бързо развиващ се и е изграден на принципа на рекламния фестивал в Кан. Има лекции, уъркшопове и състезания.

Ad Stars се превръща в хъб на големите азиатски агенции и според мен това ще бъде изключително обогатяващо преживяване за екипа, който ще замине за международното състезание. Подобно събитие ще им подейства освен мотивиращо и вдъхновяващо”, казва Тодорова.

Източник: Капитал Daily – стр. 14
Автор: Сирма ПЕНКОВА