mark-zuckerberg-032613Не е тайна, че Марк Зукърбърг възлага на добавената реалност перспективите пред Facebook. На тазгодишната конференция за разработчици на социалната мрежа основателят й постави ясно акцента върху технологията и заяви, че това е “следващото голямо нещо”. И разкри какви са плановете му да смеси “физическото и дигиталното по изцяло нов начин”.

От тази седмица Facebook ще даде на разработчиците на приложения възможността да добавят свои ефекти от типа “добавена реалност” (каквито са популярните филтри в чат-платформата Snapchat, като например да добавим към снимката си кучешки уши или “корона” от цветя) в камера-приложението на Facebook.

Това обаче е само началото, казва Зукърбърг, като Facebook планира приложението да може да показва менютата в ресторанти, виртуална пара, излизаща от истинска чаша кафе, както и 3D-ефекти върху бяла стена.

До момента компанията е инвестирала около 2 милиарда долара в технологии за добавена и виртуална реалност след придобиването на Oculus през 2014 г.

Крайната цел, каза той, е изглеждащи като обикновени очила или дори контактни лещи, които да показват виртуални обекти в реалния свят. Това, смята Зукърбърг, ще доведе до края на телевизора и смартфона.

“Нямаме нужда от физически телевизор – може да си купим приложението “Телевизор” за 1 долар” и да го “поставим” на стената и да гледаме – и това ще е екран по-голям и от най-големия телевизор”, разказа по време на демото основателят на социалната мрежа. Планът е това обаче да се случи след 10 и повече години.