Сега четете
БГ Интернет рекламата-87,06 млн. лв., 1/3 – за фейсбук

БГ Интернет рекламата-87,06 млн. лв., 1/3 – за фейсбук

advertisementС най-голям ръст – 85%, е мобилната реклама, но още е със скромните 2,69 млн. лв.

Нетните приходи от интернет реклама в България за 2016 г. възлизат на 87,09 млн. лв. Това е годишно нарастване от 27%, след като през 2015 г. увеличението бе в размер на 22 на сто, а година по-рано -182%.

Тези данни бяха представени в годишното проучване на пазара на Interactive Advertising Bulgaria.
Основната причина в нарастващите обеми се дължи на фейсбук, който за поредна година е сред най-бързорастящите интернет канали.

Ако през 2015 г. инвестициите, насочени към социалната платформа, са се равнявали на 15,8 млн. лв., година по-късно вече са 21,9 млн. лв., или с 39% повече.

Анализаторите са разгледали представителна извадка на 24 от най-големите медийни компании и рекламни агенции в страната. Данните сочат, че нетните инвестиции към Facebook, You Tube и търсачката на Google са общо 58% от пазара, или 50,8 млн. лв. Ръстът тук на годишна база е в размер на три пункта.

Същевременно през 2016 г. делът на т.нар. дисплейна реклама, която не включва мобилна и видеореклама, е 24% от общите нетни инвестиции. Това е спад на годишна база, макар и само с 1%.
Специалистите от бранша прогнозират, че рекламните инвестиции в интернет гигантите Google и Facebook ще продължат да се увеличават и тази година.

„2017-а очакваме да бъде поредната година с двуцифрен ръст за онлайн пазара, но не трябва да подценяваме предизвикателствата като съхранението на лични данни, фалшивите новини и блокирането на реклами, коментира Христо Христов, председател на IAB Bulgaria. През 2016 година най-голямо увеличение има при мобилната реклама, която е нараснала с 85%, но е с все още ниски нива на фона на общия приход, тя е генерирала 2,69 млн. лв. Инвестициите във видеореклама на локалния пазар са се увеличили със 7% и това е генерирало 6,8 млн. лв. нетни приходи.

Междувременно Google  поиска обратно рекламодателите си

Технологичният гигант Google прави всичко възможно да спечели доверието на рекламодателите след скандала с реклами в YouTube, който доведе до бойкотиране на платформата от някои от най-разпознаваемите брандове по света.

Компанията ще си сътрудничи с „доверени” външни изпълнители за по-качествена идентификация на обидното съдържание в платформата за видеосподеляне YouTube, посочи говорител на Google, предава CNN. Освен това изкуствен интелект ще помага на рекламодателите да подбират съдържанието, редом до което да се визуализират рекламните им послания.

Разследване, публикувано през миналия месец от изданието The Times, разкри, че рекламите на световноизвестни брандове се визуализират в YouTube редом до клипове с екстремистко съдържание и такива, които проповядват насилие и омраза. Това се е случвало включително и с реклами на британското правителство.

В резултат на скандала, редица компании, сред които AT&T, Verizon, Walmart, Johnson & Johnson, JPMorgan Chase и други, потвърдиха, че прекратяват рекламните си кампании в платформата за видеосподеляне.

Въпреки обявлението на Google за интегриране на подобрения в платформата, AT&T, Verizon, General Motors, Pepsi и FX Networks, все още не са размислили и няма да променят решението си.

Вижте и

Единственият бранд, който е заявил, че ще възстанови рекламите си в YouTube, е Johnson & Johnson, но само на определени пазари.

„Johnson & Johnson възстанови дигиталното си рекламиране в YouTube в няколко избрани държави, в резултат на имплементацията на мерки за защита на брандовете, въведена от Google”, посочва в изявление Каръл Гуудрич, говорител на компанията.

Google под 

Мълчанието на повечето брандове демонстрира предизвикателството пред Google да преодолее проблемите, възникнали от рекламния скандал.

„За големи пазари всяка една неподходящо позиционирана реклама може сериозно да нарани пазарната цена на бранда”, според Браян Уизър, анализатор в Pivotal Research Group.

В крайна сметка, имиджовите загуби за Google са доста по-сериозни от номиналните. Според анализатори, сумата, която губи технологичната компания в резултат на рекламния бойкот, е от порядъка на 500 млн. долара – капка в морето, особено при приходи от продажби в размер на 26 мрлд. долара, отчетени от Google само през последното тримесечие.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.


© 2022 Всички права запазени!
Изработка на сайт от MySuper.Site

Нагоре