Android изпреварва Windows за най-популярна платформа

Android изпреварва Windows за най-популярна платформа

android-malwareAndroid е на път да стане най-популярната операционна система в света и да сложи край на десетилетията хегемония на Windows. Това показват данните на анализаторската компания StatCounter, цитирани от онлайн изданието BusinessInsider.

Нейният анализ показва, че през февруари 2017 г. общо 38.6% от всички устройства, които са влизали в интернет, използват Windows за своя операционна система. За същия период, 37.4% от устройствата пък са използвали Android.

За сравнение, миналата година по това време, Windows е водил с 20% на Android. А преди пет години, Windows е имал 80%. През това време обаче операционната система на Microsoft бележи устойчив спад, за сметка на Android, където отиват почти всички потребители. Далеч назад с 13% дял остава iOS, а с 5.2% е macOS на Apple. Различните дистрибуции на Linux имат дял от едва 0.8%.

Вероятно до няколко седмици Android ще стане най-популярната платформа. Прогресът на операционната система на Google не е изненадващ. Той е движен най-вече в Азия и развиващите се пазари. Там има милиони потребители, чийто единствен досег с интернет е именно използването на смартфони. В тези региони Android е хегемон.

Windows все още се радва на лидерска позиция в Северна Америка и Европа. Там той има двойна преднина спрямо Android, макар че също бележи дълготраен спад. Android дори е на трета позиция в САЩ, където iOS се радва на малко по-голяма популярност.

Редактор: Мартин Дешев

За автора

Андрей Велчев

Собственик и главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *