205389_bВ „Малките данни” Мартин Линдстръом разказва истински истории от своята бизнеспрактикаНай-новата книга на Мартин Линдстръом „Малките данни”, често наричан Шерлок Холмс на маркетинга, вече е на българския пазар (издателство „Из-ток-Запад”). Консултантът на компании от най-различни сфери на бизнеса Линдстръом пътува по целия свят в търсене на онези дребни знаци и улики, които водят всеки детектив до разбулването на голямата загадка.

Той търпеливо събира множество детайли за поведението и начина на живот, извеждайки от тях закономерности и общи характеристики за обществото и отделните социални групи. „Малките данни” разказва истински истории от практиката на автора, като как плюшеното мече в спалнята на една тинейджърка допринесло за революционна промяна в продажбите на световна модна марка с 1000 магазина в 20 страни или как износените маратонки на 11 годишно германче извадили „Лего” от финансова криза.

Това не е първата книга на Линдстръом у нас. Той е известен и с „Биология на купуването: основи на невромаркетинга”, на същото издателство. В нея Линдстръом разказва за потребителските нагласи на неврологично ниво, уловени от неговия екип чрез експерименти със скенер за заснемане на функционалните мозъчни изображения и подобрена версия на електроенцефалограф, който улавя бързи мозъчни вълни в реално време.

Изследванията доказват по много категоричен начин, че предупредителните надписи за това, колко вредни са цигарите, как могат да причинят рак или други болести, не само че не влияят на пушачите и не ги възпират да пушат, а напротив – стимулират желанието за пушене и увеличават продажбите. Предприемачество на ръба на монетата Дългоочакваният бизнеснаръчник намаркетинг гуруто Гай Кавазаки „Изкуството да стартираш бизнес 2.0″ излиза 11 години след първата си версия (издателство „Ентусиаст”). Наръчникът вече е актуализиран към днешната бизнес-среда и два пъти по-обемен. Теорията и практиката са двете страни на една и съща монета във всяка професия, съвършеният баланс обаче изисква да признаем, че монетата си има и ръбче, съветва Кавазаки. Става дума за тънкостите на професията, а познаването им е особено важно, когато става въпрос за пари, риск и собствен бизнес.

Книгата е насочена към всички, които са изпитали трудностите на предприемачеството, към тези, които възнамеряват да му се посветят, и изобщо към всички, които се интересуват от икономика. Авторът разкрива как ефективно да се използват съвременните инструменти, с които да се овладеят вечните предизвикателства като изграждането на силен екип, създаването на страхотен продукт или услуга и изправянето срещу конкуренцията. Млад мениджър, а вече звезда Бестселърът на Forbes, Bloomberg и Business Week „Младият мениджър звезда” на Арън Макданиел е първата книга, написана от млад професионалист и насочена към младите професионалисти.

С елегантен стил и тънко чувство за хумор авторът споделя своите знания и умения за изграждане, управление и мотивация на екипа за постигане на страхотни резултати. Макданиел споделя своята собствена история за шеметното си изкачване до върха на корпоративната йерархия. Той ще ви покаже как да намерите оптималното съотношение между целите, които си поставяте и обективните възможности на екипа, как да използвате най-ефективно ресурсите, с които разполагате, как да се опрете на другите, за да постигнете задачите, които стоят пред вас, как да стимулирате хората да се представят над нивото, което самите те очакват.

Дата: 24.02.2017 05:12
Източник: сп. Икономист – стр. 52