holiday_season1-1024x852Българите пазаруват онлайн основно дрехи, техника и почивки

Един от всеки трима трима българи ще купи коледните подаръци по интернет. Това показват данните от проучване на картовия оператор “Виза”. Според него 40% от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец. Спрямо 2015 г. е отчетен ръст от 7%.
“Онлайн пазаруването се очаква да нарасне през празничния период със 7% спрямо същия период на миналата година. Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн”, съобщи Красимира Райчева, мениджър на “Виза” за България.

Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки – 64%, технологични продукти – 39%, почивки – 40%, и книги – 21%. Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини – 45%, големи международни търговци на дребно – 20%, други международни онлайн магазини -15%, и уеб сайтове за колективно пазаруване – 21%.

Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка – 62%, богатият избор на категории продукти – 62%, наличието на сертифицираща система – 43%, и възможностите за закупуване на ваучери за намаление – 34%.

Изследването открива спад от близо 2% в популярността на наложения платеж, който вече е предпочитан от само 38% от респондентите. Други 22% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, 8% – с кредитна карта, а 8% използват платформи за електронни разплащания. Това, което потребителите разпознават като предимства на онлайн разплащанията, е, че те са удобни -100%, пестят време – 99%, лесни са -99%, не е необходимо физическо присъствие при търговеца на дребно – 98%, могат да бъдат осъществени навсякъде, по всяко време – 97%, и правят личните финанси лесни за проследяване – 90%.

Въпреки че електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36-55 е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец.