black-fridayКлиентите все по-малко се хващат на фалшивите промоции и изкуствените намаления, смята Гергана Иванова, собственик на рекламна агенция The Smarts.

„През тази година имахме голям интерес от страна на търговци и потребители към Черния петък. Регистрирането на фразата „Черен петък“ като търговска марка обаче повлия негативно на кампаниите, като се наложи те да бъдат променени, а голяма част от тях останаха блокирани. В дългосрочен план това може да има негативни ефекти върху инициативата“. Това мнение изказа Гергана Иванова, собственик на рекламна агенция The Smarts, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Invest/Or.

През последните 4-5 години Черният петък започна да се практикува у нас, като представлява още един повод българските търговци да предложат добри намаления преди празниците, обобщи Иванова. По думите ѝ за България това е един нов и привнесен повод за пазаруване, но също и логичен, тъй като е в периода преди Коледа.

„Със сигурност има финансови изгоди за компаниите, но ползите не спират дотук. Някои компании търсят имиджов ефект. Като цяло ноември е не особено благодатен за пазаруване и организирането на Черен петък именно тогава подпомага продажбите. Клиенти в България, основно молове, декларират, че откакто са въвели Черния петък, наблюдават ръст в оборотите от 13%-14% на месечна база. И тези продажби не идват за сметка на други, които са щели да бъдат реализирани, а представляват допълнително потребление от страна на клиентите“, коментира още Иванова.

Според нея клиентите от своя страна все по-малко се хващат на фалшивите промоции и изкуствените намаления, тъй като хората се информират месеци, преди да направят покупка благодарение на интернет и достъпа до информация.

„Много е трудно решените купувачи да бъдат излъгани чрез изкуствено завишени цени, които се намаляват в деня на промоцията“, каза Иванова.

Вижте повече във видеото с първата част на предаването: