%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b8%d0%b7%d0%bc%d1%8a%d1%82-%d0%bd%d0%b8-%d1%81%d0%b5-%d1%80%d0%b5%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d0%bc%d0%b8%d1%80%d0%b0-%d0%b2-%d1%80%d1%83%d0%bc%d1%8a%d0%bd%d0%b8%d1%8f-%d1%81-%d0%b2%d0%b8България се представя като атрактивна туристическа дестинация на 36-ото Международно туристическо изложение TTR /есен/ в Букурещ, което се провежда от 17 до 20 ноември 2016 г. В изложбения център “Ромекспо в румънската столица страната ни участва с информационен щанд от 80 кв.м, организиран от Министерството на туризма. На него с оферти и туристически продукти присъстват 13 специализарни фирми и общини, съобщиха за Любословие.БГ от Министерството на туризма.

Българският щанд предизвиква интерес не само сред румънски, но и македонски, молдовски, френски и други туристи. Най-търсените услуги са ваканциите на море, културно-историческите турове, религиозният туризъм, маршрутите до дунавските градове, планинският туризъм и др. Сред българските градове на най-голямо внимание се радва старата столица Велико Търново. Съпътстващите дегустации на българско вино също привличат много посетители.

TTR /есен/ е сред най-значимите туристически форуми в Румъния. Борсата е отворена както за професионалисти, така и за масова публика и през 2015 г. събра 226 изложителя от Румъния и още 16 страни, а посетителите бяха над 15 хил. души. Изложението има и пролетно издание, което е още по-оживено и в него България също има традиционно силно участие.

Румъния е основен целеви пазар за България, като за миналата година оглави класацията по брой чуждестранни туристи в страната ни с над 986 хил. посещения и ръст от 4%. През периода януари-септември 2016 г. северната съседка също зае първо място в тази класация с над 872 хил. визити и близо 12% ръст на туристите. Основното търсене на пазар Румъния е морският и ски туризмът, но също културните маршрути, сити туровете, балнео- и СПА услугите, които се комбинират с масовите пакети за почивка и ваканция.