amazon
Американският лидер в електронната търговия – Amazon, е в тържествено очакване на своята двайста годишнина. По случай големия празник, технологичният гигант ще предостави на потребителите си достъп до толкова изгодни оферти за покупки, че не е изключено дори да надхвърли успеха на Черния петък (Black Friday), споделят очакванията си от компанията.

Съобщение за The Prime Day, както е озаглавено събитието, може да се види още на началната страница на Amazon. В него се обяснява, че разпродажбата тръгва в 00:00 ч. на 15 юли и ще продължи 24 часа. На всеки 10 минути от денонощието ще бъдат пускани нови изгодни оферти.

Промоцията ще обхваща абсолютно всички видове артикули – от електроника и домакински уреди до бижута и дрехи. Те ще могат да бъдат намерени в секцията Deals of the day (Сделки на деня) или като Lightning deals (Светкавични сделки).

Като във всяка друга разпродажба и тук най-бързият ще печели, но всичко ще се случва много по-лесно и удобно – от вкъщи, от офиса или парка с лаптоп или смартфон в ръка. Без навалица, без освирепели тълпи, тръгнали на лов за намаления.

Най-вероятно в основата на събитието стои целта на компанията да привлече още повече Prime (Премиум) клиенти, които да използват услугите й. В цифри това означава още хиляди души, които да заплащат годишната си членска такса на стойност от $99.

Но в замяна на парите си те получават двудневна доставка на закупените артикули, както и услуги като Amazon Instant Video, музикален стрийминг и достъп до специални Kindle оферти. Изгодна сделка за запалените Amazon маниаци.

Празничната разпродажба ще бъде достъпна и за новорегистриралите се потребители на сайта. Това означава, че бихте могли да се регистрирате за 30-дневния безплатен пробен период на Amazon Prime, да се възползвате от ниските цени, а след това да отмените заявката си, преди да бъдете таксувани като редовни Премиум клиенти.

Към момента Amazon разполага с цяла екосистема от Prime потребители за разлика от времето преди 20 години, когато започна като обикновен сайт за онлайн продажба на книги. Гигантът изхвърли от пазара редица малки и големи магазини за книги. А междувременно линията му за електронни четци – Kindle, се превърна в най-известната марка за подобен вид „книги“.

Но това не означава, че през тези 20 години компанията се е радвала единствено на успехи. Миналата година например Amazon се опита да навлезе и в индустрията за смартфони, като пусна в продажба своя Kindle Fire Phone, но начинанието пожъна гръмоломен провал.

И докато The Prime Day е очевиден търговски трик за привличане на клиенти, същността на инициативата е и начин за завръщане към основната идея на сайта – да продава евтино и на всеки.

Автор: Кристина Кацарска, Софтуерен университет