70% от българите считат, че HD съдържанието е важен фактор в избора на доставчик на ТВ услуга, сочат резултатите от регионално проучване, проведено от Mercury Research – Румъния, в партньорство с Маркет Линкс.

„Българският пазар се развива и е силно конкурентен. Повечето от зрителите днес имат достъп до повече от един телевизионен доставчик и могат да избират по-високото качество и по-големият брой достъпни ТВ канали”, заяви Михай Урсои, генерален мениджър на ASTRA за Румъния, България и Молдова.

Младите хора са по-склонни да плащат допълнително за HD канали, а услуги като VoD и онлайн достъп до ТВ през мобилни устройства биха стимулирали потребителите да сменят своя доставчик, стана ясно при представяне на проучването днес от ASTRA България. Според българските зрители, основен фактор при избор на различен вид свързаност е високото качество (27%) и високият брой телевизионни канали (22%). От друга страна, 13% отговарят, че методът на свързване е бил единственият в района на дома им, а други 15% твърдят, че най-ниската цена на услугата е решаващият фактор при техния избор на ТВ свързаност.

Когато става въпрос за ТВ доставчик, 42% от българите са на мнение, че балансът цена/качество е най-важен за техния избор. За други 30% най-ниската цена на пакетната услуга се оказва решаваща, а един от пет запитани отговаря, че е избрал доставчика си по критерия „най-добро качество”.
Изследването разглежда и отношението на зрителите към програмите с висока резолюция (HD). Според анализа, мнозинството от българите определят HD като ключов фактор за избор на телевизия. HD е от голяма важност (за 34%) или от значителна важност (за други 35%). Отношението не се променя и при избора на доставчик – 70 % от българите считат, че HD е по-скоро много важен фактор.

17% от запитаните потребители са съгласи да заплатят до 5 лв. повече към абонамента си на месечна база, за да получат достъп до повече HD програми. Този процент се увеличава във възрастовата категория между 18 и 34 години, като една трета (32%) от тях са съгласни да заплатят повече дори за 5 допълнителни HD канала. „Много доволни” от настоящия си ТВ план и наличните в него HD канали са едва 21% от потребителите.

„Българският пазар се развива и е силно конкурентен. Повечето от зрителите днес имат достъп до повече от един телевизионен доставчик и могат да избират по-високото качество и по-големият брой достъпни ТВ канали”, заяви Михай Урсои, генерален мениджър на ASTRA за Румъния, България и Молдова. По неговите думи, потребителите у нас са добре информирани за последните новости в бранша, съдейки по търсенето на съдържание с висока резолюция (HD), а UHD вече демонстрира голям потенциал. В този смисъл, сателитът е много гъвкав и може лесно да се настрои от SD на HD и UHD, подчерта Урсои. Изследването показва, че основният ръст на HD идва от интереса към спортни, филмови и тематични канали.

Сателитната телевизия е идеален начин за доставката на повече ТВ канали в отговор на повишеното търсене на съдържание

Не цената е водещ фактор при избора на телеком, а допълнителните възможности, сочи проучването. Запитани “Какво би ви накарало да си смените доставчика на телевизия, освен цената?”, цели 30% от българите отговарят, че това е възможността за достъп до любимите канали на смартфон, таблет или лаптоп. За 25% повод би била възможността да гледат телевизия с едно единствено дистанционно, а 13% биха били привлечени от VoD услуга. 61% от мъжете и 49% от жените планират следващия телевизор, който закупят, да бъде с Full HD възможности, докато в същото време 38% имат по два телевизора в дома си, а 29% имат по три.

Що се отнася до предпочитанията към телевизионни програми в HD качество, българските зрители най-много предпочитат филми и сериали (64%), документални филми (40%), новини и спортни предавания (35% за всеки от отговорите) и забавни канали. За 53% от мъжете е важно да гледат спортни предавания във високо качество, а същото е валидно за 72% от жените и филмовите предавания и любимите сериали.

Изследването разкрива и навиците на българите при гледане на телевизия. 44% от запитаните гледат по 2-3 часа телевизия ежедневно, през
работните дни. Около една трета (31%) твърдят, че гледат дори повече 4-6 часа, а един на всеки осем твърди, че гледа телевизия повече от 6 часа на ден. Тенденцията се запазва и през уикенда. Българите обичат да гледат телевизия и 25% отговарят, че гледат между 2 и 3 часа телевизия на ден през почивните дни, а 40% отговарят от 4 до 6 часа на ден, през уикенда.

Сателитната телевизия е идеален начин за доставката на повече ТВ канали, посочиха от ASTRA България. Лесно достъпно е голямо разнообразие от ТВ съдържание: новинарски канали, международни, сериали и филмови програми. Възможността да се избира от богато ТВ меню и безплатни, некодирани канали със свободен достъп (free-to-air, FTA) дава на сателитната технология голямо предимство.

Сателитът спомага и за развитието на HD пазара, тъй като е основният метод за прием на телевизия в Европа. Броят на домовете с HDTV се е утроил през последните 5 години, а 56% от сателитните домове се наслаждават на HD съдържание. Сателитният оператор SES обслужва 78% от домакинствата в Европа с достъп до HDTV.


източник: technews.bg