http-_com-ft-imagepublish-prod-us-s3-amazonaws-com_3ff05a0c-ac07-11e6-ba7d-76378e4fef24
Електронният гигант Rakuten е новият генерален спонсор на Барселона, съобщиха водещите каталунски издания “Мундо Депортиво” и “Спорт”. Японците бяха в люта конкуренция с други азиатски компании, за да грейне името им на фланелките на испанския шампион.

Президентът на Rakuten Хироши Микитани пристигна в Барселона, където бе представен новият партньор на испанския колос. Японската фирма ще замести от 1 юли 2017 г. Qatar Airways и ще налива всяка година минимум по 55 милиона евро в касата на Барселона. Договорът е до 2021 година, като се очаква за този период грандът от “Hoy Камп” да получи фиксирани 220 милиона евро. Предвиждат се и допълнителни бонуси за спечелена Шампионска лига (5 милиона евро) и титлата в Примера дивисион (1,5 милиона евро).

Това ще бъде най-скъпоплатена сделка в световния футбол, след като лидер до момента бе Манчестър Юнайтед, който носи логото на Chevrolet срещу 54 милиона на година (2014-2021).

Говори се, че сериозна заслуга в контакта с азиатците е имал защитникът Жерар Пике, който е провел среща с Хироши Микитани в Сан Франциско миналата година. Rakuten всъщност е бил пред договор с Манчестър Сити, но сделката е пропаднала, тъй като гражданите са отказали да носят червени екипи. От друга страна, японците имат контакт с Барса още от 2006-а насам.