Крайнодясната новинарска мрежа Breitbart News Network планира да отвори филиали в Германия и Франция. Целта е да се използва отприщения гняв и антимигрантски настроения след успешната президентска кампания на Доналд Тръмп, съобщи Ройтерс.Breitbart вече имат сайт във Великобритания и са започнали интервюта с европейски журналисти, за да отворят нови сайтове във Франция и Германия. Целта е да се помогне на десницата на предстоящите избори в двете европейски страни, в които антиимигрантските настроения нарастват.

Breitbart News стана известна с агресивна расистка и ксенофобска риторика в подкрепа на Тръмп. Информацията за идването в Европа е от интервю с главния редактор за САЩ пред Ройтерс. През август Тръмп направи директора на сайта Стивън Банън шеф на предизборния си щаб. Breitbart отдавна е глас на алтернативната десница съставена предимно от бели националисти, анти семити и противници на имигрантите.Те редовно критикуваха елита на републиканците, публикувайки материали на антиимигрантски теми и промотирайки политически теории на конспирацията.

Главният редактор Алекс Марлоу смята да продължи със сериозните политически репортажи като добави още технологични материали, както и наблюдения над медиите.
От месеци насам се говореше, че Тръмп ще прави телевизия. Даже според “Файненшъл таймс” негов зет дори е разпитвал сред медийни специалисти, но идеята не е напреднала повече от това.

Според Банън, който оглави Breitbart след смъртта на основателя Андрю Бритбарт през 2012 г., сега е момента да се отприщи потенциала на вълната от американски популизъм. Той смята, че тя е подобна на настроенията, които предизвикаха Brexit във Великобритания. В момента обаче не е ясно дори дали Банън ще се върне в Breitbart, след като Тръмп победи.

През 2013г. в Лондон стартира британската версия на Breitbart. Тогава бившият банкер от Голдман сакс виждаше в кампанията за Brexit “бизнес възможност” на кампанията в полза на Брекзит”. За шеф той избира младия консерватор Рахим Касам, но взе и опитния журналист ветеран Джеймс Делингпол, за да има по-голям успех.Но и в този случай бизнес и политическите цели на Breitbart се преплетоха. Аналогично на Банън, който стана шеф на щаба на Тръмп, преди Brexit Касам стана съветник на Найджъл Фараж.

С нарастването на популярността на антиевропейското движение, растеше и популярността на сайта, който привличаше все повече реклами. Залогът на Банън се оправда. На 23 юни британците гласуваха за напускането на ЕС и това беше денят с най-голям трафик от създаването на сайта. Той беше масово посещаван както в Лондон, така и в Съединените щати.

По всичко личи, че възходът на алтернативното дясно тепърва предстои. То изпълзя от интернет и маргиналните медии и успя да доведе успешна кампания за президент на САЩ. Явно и Европа ще бъде изненадана от него, и то много скоро.

 

източник: Сега