angelkovaМинистерството на туризма ще разполага с около 3 млн. лв. повече средства за реклама през 2017 година, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с туристическия бранш в Добрич. По думите й, през отиващата си година ведомството е изразходвало 4 млн. евро за реклама на страната. Министърът коментира, че при много по-големи рекламни бюджети на утвърдени туристически държави България се е наредила на първо място в Европа по ръст на реализираните нощувки от туристи през първото шестмесечие. Борим се да разширим финансирането за реклама, каза Ангелкова.

Министърът посочи, че целта е България да се утвърди като целогодишна туристическа дестинация – в четири сезона, с развитието на културен, спа-, еко, голф, селски, гурме туризъм. Трябва да се положат усилия и следващите години да бъдат успешни за бранша като 2016-а, в която се очаква общият брой на българските и чуждестранните туристи в страната да достигне 12 млн., призова Ангелкова. В Добричка област е постигнат 13,2 на сто ръст на туристите, като в черноморския комплекс „Албена” за периода от януари до август са отдъхвали над 320 хил. души, поясни тя.

„Проучваме опита на водещи туристически страни, в които към министерствата на туризма има специализирани училища за подготовка на кадри за бранша. В дългосрочен план е възможно да създадем такова училище или център за подготовка на кадри за изпълнителските позиции, които са „сърцето” на туристическата услуга”, каза Ангелкова.