2111052436От днес до 30 декември ще се събират предложенията, като абсолютно всеки – любител или професионалист в областта на графичния дизайн – може да се включи в конкурса. Победителят обаче ще трябва да разработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия, за което ще получи парична премия от 10 000 лв.

Няма да има ново туристическо лого

Това е поредният опит за избиране на лого за страната ни. Два неуспешни конкурса се опитаха да изберат туристическо лого на България, но и в двата случая журито не успя да си хареса с нужното мнозинство който и да е от стотиците изпратени дизайни. А смяна на старото лого се наложи, след като се установи, че то е… почти идентично с това на Киргизстан. Поръчката за изработване на туристически бранд България с пари от ЕС, спечелена през януари 2013 г. от “Обединение за бранд България”, бе на стойност 1.6 млн. лв. с ДДС.

В крайна сметка бе обявен нов конкурс.

Този път зад съревнованието обаче не стои Министерството на туризма, а Националният център по подготовка и провеждане на българското председателство. Директорът на Центъра Любомир Иванов обясни идеята зад логото така:

“Всяка страна председател на ЕС се стреми логото и да бъде символ и отражение на нейните особености, силни страни на национално ниво.”

Журито ще получава в пликове отделните предложения и няма да знае авторите. Те ще бъдат анонимни и когато се качат на страницата на българското председателство.

В журито ще участват:

проф. Георги Янков от НХА, проф. Божидар Йонов (СБХ), Иван Върбанов (СБЖ), д-р Иво Попов (НБУ), Даниела Костадинова (Българска асоциация на пиар агенциите), Чавдар Кенаров (Българската асоциация на комуникационните агенции), Галина Димова (Министерски съвет), Таня Михайлова (МВнР), Евгения Колданова (Националния център по подготовка и провеждане на българското председателство).

 

източник: bTV