Sofia-NATFIZГлавният архитект на София Здравко Здравков се ангажира с цялостна схема на града с велоалеи, чрез които да се извършва безопасно придвижване из града и да се намали автомобилния трафик. 

Алеята за колела между НДК и Южния парк, за която преди седмица показахме, че е лошо изпълнена, вече е ремонтирана и по трасето са нанесени корекции. Столичният зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев коментира, че е сложена нова маркировка и светофарите са регулирани. „Първото което гледаме в велосипедистите да са в безопасност.” По повод маршрута на алеята, който минава през подлез, той посочи, че където има възможност се гледа да не се налага , но безопасността е най-важна.

Система за колела под наем ще започне работа от пролетта в София. Общо 400 колела ще са на разположение на столичани, като първите 30 минути ще бъдат безплатни, а след това ще се плаща такса от 1 лв.

Главният архитект потвърди, че градското пространство е много оскъдно и затова някои велоалеи имат необичайни маршрути. По думите му се търсят трасета, които да не се дублират с големи пътни артерии. За новите булеварди пък трябва да се съобразим с процедури по отчуждаване, посочи той.

Естакадата над бул. „Симеоновско шосе” не помага за трафика към центъра, защото е в другото направление. Според Здравков след края на ремонта на бул. „Черни връх” движението ще се разнесе и така задръстванията ще намалеят. Той добави, че ако под естакадата се направи кръгово движение ще трябва да бъде прекъсната трамвайната линия.

Строежите върху зелени площи в междублоковите пространства са друг от наболелите проблеми на София.

Здравков коментира, че тази „бомба със закъснител” е заложена още 90-те години когато земеделска земя става жилищни комплекси. „В устройствените планове частните имоти са отредени за озеленяване и тези имоти трябва да бъдат изкупени. Общественият интерес е защитен с тези планове, но се получават инцидентни случаи както сега в кв. „Младост” и “Люлин”.

bTV, „Тази сутрин”