Снимка: Черноморски фар

Къщи за гости се рекламират като семейни хотели. Подобна нелоялна търговска практика са установили експертите от Комисията за защита на потребителите през този летен сезон, съобщи председателят на ведомството Димитър Маргаритов. В интернет сайтове хотелиерите рекламирали хотела си с повече от притежаваните звезди или представяли обект, който по удостоверение притежава по-малко звезди, обясни Маргаритов.През летния сезон комисията е забранила общо 30 нелоялни практики в сферата на туризма. Масово посочените цени в менютата на заведенията били по-ниски от тези, които по-късно се маркирали на касовия бон при заплащане. Туроператор пък обещавал, че ще настани туристи в хотел с три звезди, а всъщност се озовали в бунгало – част от ваканционно селище.

Председателят поясни, че от началото на годината КЗП е направила над 6 хил. проверки в туристически обекти. Съставени са 537 акта, а 107 обекта са временно затворени заради липса на категоризация. По Черноморието са проверени 2397 обекта, като нарушения са констатирани само в 6-8% от случаите. Временно затворени са 13 обекта. Обичайните открити нарушения по курортите са липса на менюта в заведенията, разминаване между предоставяните услуги и изискванията за притежаваната категория, както и липса на задължителна информация в договорите за организирани туристически пътувания.