Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Huawei едва ли е първото име, което ви идва на ум, когато става дума за смартфони, но това не означава, че значението на тази компания е маловажно в мобилната индустрия. В действителност Huawei е мощна компания, която участва активно в развитието на технологии като 5G и IoT и инвестира сериозно в изследователска дейност. Благодарение на Android Authority, може да научите някои факти, които може да не сте знаели за Huawei.
1. Рен Женгфей основава компанията Huawei когато е на 42 години. Преди основаването на Huawei, Женгфей бил офицер от китайската армия, работещ в сферата на технологичното разузнаване. Днес Женгфей е на 71 години и заема 556 място в класацията за най-богатите хора в Китай.
2. Думата „Huawei“ грубо се превежда като „китайско постижение“. Първият знак от името на Huawei на китайски е 华 – произлиза от китайската дума за цветя, но често се използва за „Китай“ или „китайски“. Вторият знак – 为 -, означава „постижение“ или „действие“.
3. Huawei е най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света. Компанията също така прави оборудване за корпорации, телекомуникационни компании и така нататък.
4. Huawei стартира през 1987 година в Шенжен, Китай. По това време, китайската армия разчитала единствено на телекомуникационно оборудване от външни производители, но Рен Женгфей решил да промени това тъй като според него военните сили на една страна не могат да разчитат на сигурност, когато използват телекомуникационно оборудване разработено от други държави.
5. Huawei си партнира с приблизително 80% от световните топ телекомуникационни компании, между които Vodafone, Motorola, T-Mobile и така нататък. Huawei също така спонсорира редица важни събития и спортни отбори, включително ФК Арсенал, Пари Сен Жермен, Асоциацията на Гана по футбол и други.
6. Huawei инвестира $ 1.4 милиона в университет в Канада. Целта е да се създаде изследователска лаборатория, посветена до голяма степен на развитието на облачните изчислителни услуги и технологии. В действителност, Huawei дарява пари за редица услуги в името на образованието. Компанията също така спонсорира програмата на MIT Communications Futures Program, чиято цел е изучаване бъдещето на телекомуникационната индустрия.
7. Huawei се притежава до голяма степен от служителите. Това е начин да се дистанцира компанията от твърденията, че тя е под контрола на правителството. Около 64% от служителите притежават акции на компанията, които са „виртуални ограничени акции“ или акции, които не са търгуеми, и се раздават въз основа на резултатите на служителя. Когато един служител напусне компанията, тези акции са връщат обратно на Huawei, а служителят се компенсира с парични средства. Въпреки че служителите притежават акции на Huawei обаче, те нямат право на глас при управлението на компанията. Huawei се контролира и управлява от няколко души, като Рен Женгфей всъщност има силата да наложи вето на всяко важно тяхно решение.
8. Huawei има проблеми с правителството на САЩ, поради опасения, че компанията може да работи с китайското правителство, за да шпионира САЩ. Huawei твърдят, че тези твърдения са „неоснователни“, и дори призоваха правителството на САЩ да разследва случая. Въпреки, че не се намери нищо в тези разследвания, САЩ публикува доклад, който описва компанията като „заплаха за националната сигурност“ през 2012 година, поради връзките си с китайското правителство. През 2014 година, документи показани от Едуард Сноудън разкриха, че NSA е следвала тайна програма срещу Huawei, включително проникване в мрежите на компанията и дори подслушване на комуникациите на основателя Рен Женгфей.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)