Дейвид Огилви„Все пак, ако не можем да рекламираме себе си, каква е надеждата, че можем да рекламираме каквото и да било друго”, казва Дейвид Огилви, сочен от мнозина за бащата на рекламата. Днес се навършват 105 години от рождението му.

Огилви е роден през 1911 г. в Уест Хорсли, Великобритания. Преди да се захване с реклама, Огилви работи като готвач, продавач, дипломат и фермер. На 37-годишна възраст основава рекламната агенция „Ogilvy & Mather”. Следват изключително силни и продуктивни години, които го превръщат в световно име и нарицателно в рекламната индустрия. През първите 20 години от създаването на агенцията Огилви печели проекти за марки като „Lever Brothers“, „General Foods“ и „American Express“. „Shell“ му поверява цялата си рекламна дейност в Северна Америка, а „Sears“ го наема за първата си национална рекламна кампания. През 1965 г. „Ogilvy & Mather“ се слива с „Mather & Crowther“, лондонския й партньор, за да формират нова международна агенция. Година по-късно компанията става публично акционерно дружество – една от първите рекламни агенции, които правят подобно нещо.