al_velevСъставите на държавното радио са наше национално богатство, те имат място в медията

На моите колеги ще кажа – да бъдат спокойни, да ми помогнат, защото моят успех е техен успех. Това каза в ефира на БНТ новият генерален директор на БНР Александър Велев, спечелил конкурса за поста след сериозна конкуренция.

Той обясни, че реформа в радиото се прави трудно, но той ще заложи на доказани професионалисти, за да промени националната медия, която за жалост е загубила голяма част от своята аудитория.

Неосъществена структурна и административна реформа е големият проблем в БНР. Не са на ниво и нашите програми, защото загърбихме младите хора, публиката ни е доста застаряваща. В този смисъл, от една страна, е задължително да бъде осъществена напълно цифровизацията на системата и от друга – програмите на БНР да бъдат качени в интернет, за да бъдат достъпни до по-широка публика и особено до младите. Освен това, тъй като не може да бъде избегната конкуренцията, трябва да намерим други форми, за да привлечем аудиторията. Смятам, че ако едно сериозно разследване влезе в радиото – тогава ще привлечем и аудиторията. Ние имаме добра кореспондентска мрежа, от където може да се подават темите, така че да заинтригуваме нашите слушатели, посочи Велев.

Част от промяна новият директор на БНР вижда и в промяна във философията за финансиране на медията. Държавното финансиране не е непозната практика в Европа, но би могло това да става и чрез създаването на фонд „Радио“, в който парите да постъпват под формата на такси, както е в Германия.

Велев бе категоричен, че съставите на БНР ще бъдат запазени, защото медията освен информационна е и културна институция.

Съставите на радиото са нашето национално богатство, те си имат място в БНР. Ние имаме един от най-добрите симфонични оркестри, а детският радиохор разнася славата на България по цял свят. Да не забравяме, че радиото е културна институция и това е нашият принос към културата, подчерта новият шеф на държавната медия.

Според него вече е трудно да се говори за упражняване на натиск над БНТ, предвид многото медии, които има вече на пазара.

Натискът над медиите отива в историята, защото има голяма конкуренция. Наистина сега е много по-малко влиянието на радиото, затова трябва да се постараем да си върнем загубените територии, категоричен бе новият медиен директор.