da sme shtastliviЕдинствената задача, която си струва да си поставим през новата година, е да бъдем по-щастливи.

Ще се изненадате колко изпълнима е тя, ако я погледнем не от страната на големите цели, които всеки от нас гони, а от тази на малките, простички неща, които не е никак трудно да постигнем. От стъпките към по-здравословен живот до съветите за по-пълноценна почивка, четете надолу, за да разберете кои са промените, които ще ви направят по-здрави, спокойни и щастливи.
Спрете кофеина
Макар хората да мислят, че когато са пили кафе или чай са по-концентрирани и работят по-добре, това всъщност не е така. Всъщност, станали сме толкова зависими от кофеина, че без него ни е трудно да се справяме с ежедневните си задължение. С по-добра храна, достатъчно сън и упражнения обаче, тялото ви ще произвежда достатъчно енергия – много повече, отколкото би могъл да ви осигури кофеина.
Четете по една книга на седмица
Обикновените хора търсят развлечения. Необикновените се развличат с неща, които ги обогатяват по един или друг начин. Успешните хора никога не спират да се учат и в каквато и ера да живеем, книгите си остават класически начин да добием нови знания. 20-30 минути на ден и част от уикендите са предостатъчно време за четене, а и сме убедени, че всеки може да го отдели.
Направете си списък с цели 
И ги изпълнявайте! Макар тези списъци да са сред новогодишните обещания, които много хора си дават, изпълнението на всяка точка в тях на практика излиза доста сложно. Защо? Защото целта на тези списъци е не да подреждате живота си около целите си, а да съобразите тях с него.
Спрете рафинираната захар
Изследване след изследване сочат, че бялата захар е по-вредна за мозъка, отколкото за фигурата ни. Според учените, захарта е нищо повече от отрова за организма, тъй като при обработката ѝ тя губи своите витамини и минерали, а така не дава нищо повече от празни калории на тялото ни. Прекалената консумация на захар се свързва и с резки промени в настроението, забавяне на реакциите и дори невъзможност за съсредоточаване в работата.
В един ден от седмицата не яжте вредни храни и не пийте газирани напитки
Това е популярен начин да запазим добрата форма, тъй като така даваме почивка на организма ни и време да се възстанови. 24 часа на седмица са достатъчни да подобрите обмяната на веществата, да изчистите тялото от токсините и дори да подобрите умственото си здраве.
Откажете се от интернет, поне за ден
Точно както тялото ви се пречистват от вредните вещества, когато му дадете почивка от тях, така и умът ви има нужда да се пречисти от това да сте непрекъснато онлайн. „Изключете се“ от матрицата и дайте заслужен отдих на мозъка, за да можете да се съсредоточите в по-приятни неща, като близките ви и половинката си например.
Направете „детокс“ от новините 
Вероятно познатите ви, които не гледат новини и не четат вестници, се увеличават непрекъснато. И причината е много проста – хората са достатъчно натоварени със своето ежедневие и проблеми, а когато се приберат у дома след работа, последното им желание е да слушат за смърт и трагедии по телевизията. Има куп други начини да останете информирани, като един от тях е да селектирате темите, които ви вълнуват, чрез приложение на телефона или Google News.
Поне един час на ден се отдавайте на релакс
По дългия път към успеха много от нас се превръщат в работохолици. Но именно почивката е важна част от същия този успех, към който толкова се стремим. Липсата на почивка ни кара да прибягваме до различни стимуланти, но това нито е перспективно в дългосрочен план, нито е здравословно, а освен това е и много вредно за продуктивността и мозъка.
Любословие по missbloom.bg

– See more at: http://www.missbloom.bg/%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F/better-me/18762/articles/21-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%83%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%B5/article.aspx#sthash.arFixDDy.dpuf