wcup.france.papers.afpЦаруването на лъскавите, красиви и някога вездесъщи списания, които някога окупираха масите в дневните стаи по целия свят, изглежда тихо се разпада. Печатните книги може да правят нещо като завръщане в момента, отчасти благодарение на възхода на книгите за оцветяване за възрастни и увеличаването на интереса към детската литература.

Специализираните вестници също се справят доста добре. По-интересното е, че новият доклад на консултантската компания McKinsey показва, че всяка една медийна категория – от киното до видео игрите, ще се радва на ръст на потребителските разходи през следващите няколко години. Всяка категория освен списанията, пише Quartz.

Глобалните разходи за медии като цяло ще се увеличават с по 5% всяка година през следващите пет, прогнозира McKinsey. Но пазарът на списания вероятно ще се свие, тъй като ще надделее интересът към дигиталните медии. Въпреки че този спад не е задължително да доведе до края на цялата индустрия, от McKinsey посочват, че вярват, че много хора, които вероятно ще се откажат от печатните издания, вече са го направили. Но все пак отказът на други ще има реален ефект, оставяйки издателите да се борят за печалба и да търсят нови източници на приходи.

Защо тогава вестниците ще понесат доста по-лек удар от списанията? Част от отговора може би се крие в опита на вестниците в обвързването на съдържанието си с дигиталното. Тази стратегия не работи толкова добре при списанията, които са склонни да публикуват по-дълги материали, включващи коментари, а не кратки и бързи новини.

Освен това има огромни разходи и рискове в бизнеса със списания, особено за новите, които се радват на слаб интерес от страна на читателите. В САЩ и Канада през 2015 г. на пазара са се появили с 35% по-малко списания спрямо 2014 г., което само подчертава трудността за постигане на успех и печалба от подобно издание.

Когато Condé Nast миналия месец реши да спре списание Details, обяснението беше кратко и простичко: “Беше ни трудно”.

Само времето ще покаже дали списанията могат да продължат да се харесват на читателите през и след 2016 г. За другите медии положението е много по-добро, твърдят от McKinsey. Видео игрите например са на път да генерират повече от 100% ръст на потребителските разходи между 2009 и 2019 г.

Източник: www.investor.bg
Автор: Елена Кирилова