Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Топготвач, автор на кулинарни бестселъри и телевизионен водещ, Джейми Оливър се нарежда сред наи-обичаните знаменитости не само по света, но и в България. Затова появата на всяка негова книга е очаквана с нетърпение.
Поредицата .Джейми и приятели“ включва луксозни тематични кулинарни книги със специално подбрани рецепти от шестгодишната история на списанието на Джейми Оливър. Автори на рецептите са Джейми Оливър, сътрудниците на списанието и готвачи от цял свят, гостували в различните броеве, а красивият снимков материал е дело на едни от най-уважаваните кулинарни фотографи.
Поредицата е издание на ИК „Хермес“ и е на пазара от 3 декември
Джейми Оливър
През 1997 г. Джейми взима участие в телевизионен документален филм за „Ривър кафе“. Скоро след това получава предложение за собствено телевизионно предаване – така се ражда „Голият готвач“. През 2001 г. Джейми тръгва на турне с „Голият готвач“, наречено „Щастливи дни”, и се радва на огромен успех, като повече от 17 хиляди зрители пълнят залите във Великобритания. Турнето продължава в Австралия и Нова Зеландия. В края на същата година Джейми отваря учебен ресторант за млади хора, които не учат или работят целодневно. Камерите го следват в това негово начинание и се ражда поредицата „Кухнята на Джейми“. През 2004 г., мотивиран от лошото качество на храната във великобританските училища, Джейми се заема с едно то най-амбициозните си начинания.
Той се връща в училище, за да образова и мотивира децата и работниците в кухнята да готвят и да се хранят със здравословни ястия вместо с полуготовите храни, с които са свикнали. Джейми стартира национална кампания, наречена „Храни ме по-добре” и стартира онлайн петиция за подобряване на храната в училище. В резултат правителството отпуска средства за подобряване на качеството на храната в столовете, за обучение на готвачите и за ново кухненско оборудване. В допълнение към телевизионните предавания и книгите Джейми работи и със „Сейнсбъри”, една от топ веригите супермаркети във Великобритания, съветвайки ги как да подобрят качеството и асортимента на предлаганата храна.
Освен това разработва дизайна на широка гама прибори за хранене и сервиране за компания „Чърчил чайна“. В сътрудничество с „Тефал”, Джейми пуска на пазара няколко серии кухненска посуда, включително професионалната серия „Джейми Оливър”. През 2006 г. и началото на 2007, Джейми заснема телевизионна поредица и пише книга – и двете наречени „Джейми у дома”. От 2004 г. той успешно отглежда плодове, зеленчуци и подправки в оранжерията си в Есекс, затова и книгата, и поредицата отразяват новата му любов към органичното градинарство, както и рецепти, вдъхновени от собствената му продукция. Главният проект на Джейми за 2008 г. е „Министерството на храната на Джейми” – телевизионна поредица, която показва как хора, които не могат да готвят, могат да бъдат насърчени да го правят.
Поредицата, заснета в Ротердам, изследва как приятели, роднини и колеги могат да бъдат вдъхновени да си разменят рецепти и да готвят, използвайки пресни продукти. Освен това разположеният в центъра на града и основан от Джейми център „Министерство на храната” предоставя информация, готварски уроци и съвети на хората, които искат да се откажат от готовата храна и полуфабрикатите. В началото на 2009 г. Джейми е зает с телевизионното предаване „Джейми спасява нашия бекон”, в което разисква проблема със свиневъдството и необходимостта от отлични свиневъди във Великобритания.
През същата година стартира и „Джейми у дома” – вълнуваща система за директни продажби, която позволява на хората да започнат собствен бизнес, като продават качествените продукти на Джейми чрез организирането на промоциални партита за приятели и колеги. Джейми прекарва по-голямата част от 2009 г. в САЩ, снимайки поредицата „Американското пътуване на Джейми”, в която посещава различни градове на Америка и се отдава на различни каузи. По-късно същата година той се връща в Америка, този път в Западна Вирджиния, за да започне заснемането на първата си голяма поредица за американската телевизия – „Джейми Оливър – Кулинарна революция”.
А през август 2010 г. поредицата получава награда ЕМИ за „Най-добра риалити поредица”. В края на 2009 г. Джейми пуска апликация за IPhone, наречена „20-минутни ястия”, която бързо набира популярност и се превръща в хит сред IPhone-потребителите във Великобритания и САЩ печели престижната награда на „Епъл дизайн” за апликации. През есента на 2010 г. Джейми прави първия си пробив в дневната телевизия с „30-минутни ястия” – ежедневно предаване, излъчвано в 17:30, което цели да покаже на готвачите на всякакво ниво, че лесно могат да направят цяло меню само за половин час. Съответната книга „30-минутните ястия на Джейми” се превръща в най-успешната му книга досега и най-бързо продаващата се книга в историята на Великобритания. Луксозната верига ресторанти „Джеймис италиан” е изключително популярна във Великобританя и 15-те ресторанта, които отваря през 2002 г., осигуряват обучение на младите хора на три места по света, а също така произвеждат храна от най-високо качество. Най-новият ресторант на Джейми „Барбекоа” в Лондон е създаден в партньорство с американския главен готвач Адам Пер Ланг. Джейми живее в Лондон и Есекс с жена си Джулс и децата си Попи, Дейзи, Бъди и Петал.
Дата: 16.12.2015 00:01
Източник: сп. Кулинарен журнал – стр. 64
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)