kat„Категорично имаше разлята течност на пътя, кафеникава. Аз не знам дали това е нафта, масло, нито кога и по какъв начин се е разляла. Моят автомобил беше един от първите катастрофирали, може би шести или седми. Веднага след това започнаха да се блъскат всички останали в нас. Имахме чувството, че гърмят бомби.

Когато излязохме от страната на Ботевград се виждашес просто око, че има разлята течност. Самата настилка беше абсолютно хлъзгава, сякаш имаше някаква поледица”, заяви за „Здравей, България” депутатът от Патриотичния фронт Валентин Николов, който е един от катастрофиралите в тунела на Витиня миналата седмица. Имало ли е наистина разлято гориво на пътя преди зверската катастрофа при Витиня?

„Линейките и полицията дойдоха след втория час. Не го твърдя само аз, твърдят го всички очевидци”, добави той.

„Не смятам, че е някаква течност, разлята в тунела. В тунела платното най-вероятно е по-хлъзгаво от това, което е навън, защото в тунела се натрупва мръсотия, докато платното отвън дъждът го измива, вятърът издухва боклуците. Това се получава при такива метеорологични условия – тази прах на пътя. От газовете на автомобилите има наслоения и върху пътя, и върху стените на тунела”, коментира Алекси Стратиев – бивш директор на КАТ – Пътна полиция.

По думите му при лоши метеорологични условия трябва да се кара със скорост, по-ниска от разрешената.

„Всеки водач преценява своите умения, състоянието на гумите, състоянието на автомобила и кара с такава скорост, която му гарантира някаква безопасност”, добавя Алекси Стратиев.

Нова телевизия, „Здравей, България”