Освен недоволството на хората обаче изданието може да влезе и в съдебната зала по обвинение в насаждане на омраза

22790_660_370
Френско сатирично издание “Шарли Ебдо” шокира хората по света и те изразиха своето недоумение в социалните мрежи. Причината – карикатури със сирийското момче Айлян Курди, което се удави в опита си да избяга с родителите си в Гърция.

Изображенията са две. На първото над изобразеното мъртво дете се вижда реклама на “Макдоналдс” с клоуна Роналд Макдоналд, на която пише “Две хепи менюта на цената на едно”. Заглавието на карикатурата е “Толкова близо до целта”.

На другата карикатура край удавеното дете е изобразен човек, приличащ на Христос, като отгоре пише: “Християните ходят по вода, мюсюлманските деца се давят”. Заглавието отгоре пък гласи: “Доказателството за това, че в Европа господства християнството”.

CO4eSkUW8AAxsVf
Вълна от възмутени хора от целия свят заля социалните мрежи. Хората определят карикатурите като обидни и обвиниха изданието в използване на смъртта на Айлян за сатирични цели. На вълната от критика от сатиричното издание отговориха, че не се надсмиват над гибелта на детето, а чрез карикатурите изразяват своята болка по повод бежанската криза, която сега преживява Европа.
Освен недоволството на хората обаче “Шарли Ебдо” може да влезе и в съдебната зала по обвинение в насаждане на омраза, информира Al Jazeera.