Facebook1,49 млрд. са вече потребителите на Facebook, които влизат в социалната мрежа поне веднъж

Facebook отчете значителен спад на печалбата си през второто фискално тримесечие. Нетната печалба в периода между април и юни спада с 9% спрямо година по-рано до 719 млн. долара (653 млн. евро), както съобщи компанията след края на борсовата сесия. По този начин нетната печалба на компанията от Силициевата долина възлиза на 25 цента на акция, в сравнение със 791 млн. долара, или 30 цента на акция година по-рано. Ако се изключат специалните ефекти, печалбата възлиза на 50 цента на акция, докато анализатори очакваха тя да е в размер на 47 цента на акция.

Причина за спада е преди всичко силното нарастване на разходите с 82% до 2,8 млрд. долара, предава Bloomberg.

Още през април компанията заяви, че разходите ѝ през тази година ще скочат с до 65%, защото концернът инвестира в центрове за данни, нови служители и други дългосрочни инициативи, като проекти за виртуална реалност или за дрони, задвижвани от соларни клетки. Освен това Facebook насърчава рекламите на мобилни устройства, като таблети и смартфони и разработва предложения като услугата за кратки съобщения WhatsApp или за обработка на снимки Instagram.