Победителите в първия национален конкурс „Големите малки”, в който фирми се състезават за безплатна реклама във вестниците „Труд” и „24 часа”, ще бъдат оповестени днес на церемония в резиден0067c944-976a-48f6-95c1-176facbb2599-mediumция „Лозенец” в столицата.

Кампанията стартира в началото на април. В надпреварата се включиха 170 фирми (пълният списък е в таблицата), които отговарят на законовите изисквания за малък бизнес – до 50 служители и оборот под 10 млн. лв. на година. Освен представяне на бизнеса си те се аргументираха в кратък текст защо смятат, че техния бизнес е „Голям”, и как си го представят през следващите 5 години. Компаниите бяха оценявани от 8-членно жури по четири основни критерия: устойчиво развитие на фирмата, иновативност, дали е пионер в разработването на дадена ниша, или е представител на нов тренд в икономиката, социален принос.

Конкурсът не е класация, така че 15-те фирми, които в крайна сметка събраха най-много точки от журито, не са подредени във възходящ или низходящ ред. Победителите получават рекламни карета във вестниците „Труд” и ,24 часа”, банери в едноименните сайтове, бранд стикери и атрибути, както и допълнителен бонус от 50% при реклама в изданията на „Медийна група България”. Стойността на наградните пакети е по 10 000 лв. всеки. Партньори на кампанията са Министерството на икономиката, Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия, найголямата работодателска организация КРИБ, Пощенска банка, Мтел, Българската банка за развитие, МЕТРО и All Channels.

Всички победители ще бъдат представени в специалното приложение „Големите малки” на „Труд” и ,24 часа”, което ще излезе в двата национални всекидневника на 10 юни – ден след церемонията.

„Големият интерес към конкурса опровергава мита, че българският бизнесмен обича да работи в анонимност, за да си спести административния рекет и проверките на данъчните. Видя се, че в българската икономика съществуват много достойни предприемачи, които с много труд и упоритост преследват сбъдването на своите мечти”, коментира търговският директор на „Медийна група България” Иван Михалев, който е и член на журито.

В него участват още изп. директор на КРИБ Евгений Иванов, съветникът на икономическия министър Владимир Каролев, председателят на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия Мариета Захариева, зам.-началникът на сектор „Банкиране на дребно” и началник на управление „Банкиране малък бизнес” в Пощенска банка Ангел Матеев, директорът на „Малък и среден бизнес” в Мтел Галин Иванов, управляващият партньор в „Индъстри уоч” Лъчезар Богданов и управляващият директор на „Ол ченълс” Емилия Стефанова.