Изданието Ню Йорк Таймс със сигурност е изненадало, а може би дори шокирало, много от своите читатели. Как е постигнало това ли? Популярният американски всекидневник отделил цяла една страница на една реклама, пише delo.bg. Закупилите неделно издание на вестника, когато разтворили страниците му видели нещо, което се случва за първи път в историята на рекламата.

Това била рекламата на марихуана. За този исторически момент е отговорна рекламната компания Лийфли – издател на интернет страницата, както и на приложението за мобилни устройства, която публикувала информация за използването на марихуаната за медицински цели.

Кампанията, която е придружена и от лозунга „Just Say Know“ (Просто кажи, че знаеш), което е препратка към „Just Say No“ (Просто кажи не) от кампанията за борба с наркотиците от 80-те години, е първата по рода си кампания, проведена във водещи медии. Рекламата показва една жена и един мъж, които използват разновидности на марихуаната, чрез които си помагат в борбата с онкологичните заболявания и множествената склероза, използвайки ги вместо болкоуспокояващи.
Кампанията има за цел да разпространява знания относно медицинската употреба на марихуана и за насърчаване на пациентите да взимат информирани решения за употребата й в хода на терапията.