Robbie_McEwen_2006_Bay_Cycling_Classic_1
Предлагам ви една игра – направете обобщен образ на приятелите си, които имат “странния” навик да се движат из града с велосипед. Докато мислите, ето ви моят: човекът с велосипед е свободомислещ и независим, рядко се влияе от чужди съображения и не плаща “данък обществено мнение”. Той е симпатично “луд”, често артистичен и отдаден на необичайно, креативно хоби. Чете доста, но най-често използва някаква електронна джаджа за това, защото внимава с колко багаж тръгва сутрин от дома.

Обича природата, но не по онзи кифленско прехласнат начин, а отговорно и дейно. 100% участва в някаква благотворителна кауза, най-често сам е неин инициатор. Обикновено пръв започва да ни навива да станем доброволци в името на нещо и някого. Организиран е и точен. Винаги е в добро здраве, усмихнат и готов да помогне на приятел. Тоест на мен. На този, който още робува на “газовото” и трафика.Колкото и “литературен” да е този образ на пръв поглед, той си има ясни научни и статистически доказателства. Изключваме факта, че велосипедът е едно от най-евтините и безопасни за екологията средства за придвижване. За велосипедиста не съществува проблемът с паркирането и задръстванията, неговата свобода на движение е практически абсолютна и бонус към нея е отличното здраве: все пак колоезденето до работа сутрин и вечер си е активно физическо упражнение, за което не ви трябва свободно време.

Въртенето на педалите укрепва мускулите, увеличава обема на белите дробове, намалява сърцебиенето и ефективно гори калории. Звучи като реклама на скъп фитнес център, нали?Според Май Кавенет, заклет велосипедист и президент на Лондонската велосипедна кампании, карането на колело на път за работа не е просто полезно, а и модно! От негова гледна точка въртенето на педалите е чудесен начин да стигнеш лесно и бързо до офиса, но за разлика от другите превозни средства това е и прекрасна възможност да си подобриш настроението, да опознаеш околния свят, весело да прекараш времето си. Статистиката е сериозна наука, а в случая тя е изцяло на страната на велосипедистите. В Националната служба по здравеопазване на Великобритания вече са изчислили, че велосипедистите ползват болничен средно един път годишно, а колегите им, пътуващи до работа с кола – много по-често. Така всяка година държавата икономисва здраво от колоезденето до работното място — 52 милиона паунда от медицинко обслужване и още 207 милиона от решаването на проблема със задръстванията. Без да броим онези 71 милиона за по-чиста околната среда.

Какво по-модерно от това да си здрав, позитивен и eco friendly?И в големите американски градове тенденцията за непрекъснато увеличаване на велосипедистите на път за офиса започва да прилича на “бунт на белите якички”, на които им е дотегнал застоялият живот в офиса. Сутрешната гимнастика на колела им помага да поддържат тонуса и работоспособността си на максимално ниво и успешно да противопоставят организма си на стреса. Как изглежда най-добрият велосипедист, когото познаваш? Яки ли са хората на 2 колела? Какво видя ти, докато обикаляше – по-свободен отвсякога, с велосипеда си по варненските улици? Разкажи ни го в снимки! Защото стартира конкурсът за най-добра фотография за ученици над 14 години и студенти, наречен “СТРАСТ НА ДВЕ КОЛЕЛА”. Победителите ще получат велосипед, фотоапарат, аксесоари за велосипед и по и десет плаката с изображение на наградената снимка! До 30 юни можете да качвате свои снимки на страницата на конкурса във Фейсбук: www.facebook.com/itransportvarna. Всеки участник има право да сподели на стената и да покани свой приятел за участник в конкурса. Награда печелят тези, които съберат най-много гласове “харесвам”.

Всички наградени и отличени снимки ще бъдат включени в изложба на открито в град Варна.Конкурсът е част от проект „Интегриран градски транспорт на Варна“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г. и държавния бюджет на Република България. Този документ е създаден в рамките на проект BG161PO001-1.5.03-0002 „Интегриран градски транспорт на Варна“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013, съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от община Варна и при никакви обстоятелства не може да се счита, че тя отразява официално становище на Европейския съюз и Управляващия орган.*